לאחר האיום נגד הגיוס: תלונה לנציב נגד הרב יצחק יוסף

התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה לנציב התלונות על שופטים מגד הראשל"צ הגר"י יוסף, ודרישה כי אם התלונה תמצא מוצדקת, יפעל להדחתו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול • העילה לתלונה: התערבות פוליטית בעניין השנוי במחלוקת ציבורית וניצול תפקידו באופן שאינו הולם
אריה ריבקינד
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 14:39

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (שני) תלונה לנציב התלונות על שופטים, השופט אורי שוהם, נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בשל דבריו בשיעורו השבועי נגד גיוס בני הישיבות לצה”ל.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

התלונה הוגשה בשל מעמדו של הראשל”צ כדיין בבית הדין הרבני הגדול, בטענה להתערבות פוליטית בעניין השנוי במחלוקת ציבורית ולניצול תפקידו באופן שאינו הולם את מעמדו כדיין.

התנועה דורשת, כי אם התלונה תמצא מוצדקת, השופט שוהם יפעל להדחת הראשל”צ מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול.

הרב יצחק התייחס בשיעורו השבועי במוצאי שב לדרישה לגייס את בחורי הישיבות לצה”ל, ואיים כי אם יכפו בחוק הגיוס על לומדי תורה ללכת לצבא – כל הציבור החרדי יעבור להתגורר בחוץ לארץ.

“יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זוכים ללמוד תורה, כולם זוכים להיות אברכים שפטורים מהצבא? שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם, בשום פנים ואופן! יהיה מה שיהיה! אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, נסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים או נלך שם אצל הסוכוצ’וב, האונגוור.

“כל החילונים האלו שלא מבינים את זה, הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים, בלי הישיבות לא היה קיום, לא היה הצלחה לצבא.  גם ככה לא תמיד הצבא מצליח… ראינו איך הצבא הצליח בשמחת תורה.

“מה שמצליחים בצבא זה רק בזכות בני התורה. רבותי, כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, ויגבה ליבו בדרכי השם, אנחנו עוסקים בתורה, וכן, התורה היא זו שמגינה עלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות