ניר ברקת תועד מקלל את אנשי הרכבת הקלה • “אמירות מבישות”

אבי כץ
|
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 16:10
ראש העיר ירושלים תועד במצלמות חדשות2, כשהוא תוקף בחריפות את חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה: “איזה חראות, אני המום” • הסיבה: סירובם לתגבר את תדירות הרכבות לכבוד מרוץ הפורמולה • סטיפס: “אמירות מבישות”

תוקף: ראש העיר ירושלים ניר ברקת נלכד במצלמות חדשות2, כשהוא תוקף בחריפות את חברת סטיפס המפעילה את הרכבת הקלה בעיר.

בימים אלו מתקיים בירושלים מרוץ הפורמלה, ובעירייה ביקשו מסטיפס שיתגברו את תדירות הרכבות בכדי לספק מענה לבאים למרוץ, אך בסטיפס סירבו לעשות זאת ללא שיקבלו תשלום מהעירייה.

בעירייה זעמו על כך, ובמהלך טקס פריצת המנהרה לקו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים, תועד ברקת במצלמות חדשות2, כשהוא אומר בכעס, “איזה חראות”, אמר ברקת לאדם שעמד בסמוך אליו, ” הבנת שהם לא מתגברים בלי כסף? אני המום. הם לא יקבלו ממני כסף!”. הצהיר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לחדשות2,  “לצערנו, ‘סיטיפס’, זכיינית הרכבת הקלה, לא הצליחה לספק שום תגבור ממשי של הנסיעות ודרשה סכום עתק של 100 אלף שקלים תמורת הגעה של הרכבת כל 4.5 דקות במקום כל 6 דקות, זאת בנוסף לרווחי רכישת הכרטיסים, דבר שנראה כסחיטה על חשבונם של תושבי ירושלים והעירייה לא תיתן לו יד.

“לפיכך, העירייה התארגנה להפעלת הסעות חינמיות מחניון הלאום וחניון טדי, על מנת לתת פתרון הן בהגעה והן בסיום האירוע. חשוב להדגיש כי לאחר ההצעה שנשלחה ועוד בטרם נוהל מו”מ לגביה, הודיעה חברת סיטיפס כי היא מושכת את הצעתה (פחות מיממה מרגע שליחת ההצעה)”.

מסיטיפס נמסר בתגובה לדברים, כי “על אף העובדה שהתבטאויות ראש העיר הן מבישות ואינן ראויות לתגובה, אנו מבקשים לשים דברים על דיוקם, ובלשונם של אנשים מבוגרים: צר לנו שהעירייה בחרה להאשים את סיטיפס במחדליה”.

בסיטיפס הוסיפו, כי “נציגי העירייה פנו לסיטיפס ברגע האחרון בבקשה לתגבור רכבות. נדמה כאילו העירייה הופתעה מקיומו של האירוע ולא חשבה להיערך לו מבעוד מועד. אף על פי כן, סיטיפס השקיעה מאמצים ניכרים על מנת להיענות לבקשות לתגבור והעבירה הצעה בהתאם. לצערנו לא קיבלנו כל תגובה מהעירייה להצעה”.

“לעניין הכספי, במסגרת ההסכם הנוכחי עם המדינה סיטיפס אינה מקבלת תוספת תמורה מכרטיסי הנסיעה ו/או מנוסעים ולכן תגבור אמור להיעשות כנגד תשלום. תמוה שהעירייה אינה בקיאה בפרטים למרות שאלו הובהרו לה ולמרות שהעירייה עצמה הינה צד להסכם”.