“בזכות גדולי התורה”: שמואל גרינברג נבחר לראש העיר בית שמש

אחרי שני סיבובים: מועמד 'דגל' לראשות העיר בית שמש הביס את ראש העיר עליזה בלוך • גרינברג בנאום הניצחון: "בזכות השותפות עם שלומי אמונים ומחזיקי הדת הגענו לניצחון" • פרוש: "בדגל הציעו הרעיון שגרינברג יהיה המועמד. בשלומי אמונים ומחזיקי הדת מיד אימצנו את הרעיון"
אריה ריבקינד
א' אדר ב' התשפ"ד / 11.03.2024 01:06

הניצחון של ציר שלומי אמונים-דגל: שמואל גרינברג, מועמד מפלגת ‘דגל התורה’ לראשות העיר בית שמש, ניצח בתום הסיבוב השני את ראשת העיר המכהנת עליזה בלוך – והדיח אותה אחרי קדנציה אחת.

לאחר  חצות הגיע המועמד המנצח לאירוע הניצחון במטה באולמי ‘כינור דוד’.

המעמד נפתח באמירת פרקי תהילים בתפילה לשחרור החטופים ושלום החיילים בקרבות.

בנאום הניצחון אמר  ראש העיר הנבחר: “אנו כאן בזכותם של מרן ראש הישיבה הגר”ד לנדו, מנהיג עולם הישיבות מרן ראש הישיבה  הגרמ”ה הירש, מרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה של דגל התורה ואגודת ישראל, וחברי מועצת חכמי התורה של ש”ס”.

הוא הוסיף: “אני חייב הכרת תודה גדולה לידידי ושותפי לדרך יו”ר שלומי אמונים השר ר’ מאיר פרוש על התמיכה לכל אורך הדרך ושבזכות השותפות עם סיעות שלומי אמונים ומחזיקי הדת הגענו לניצחון”.

גרינברג הדגיש: “אין סיבה שבבית שמש לא תהיה קואליציה מקיר לקיר. רוצה להודות לראש העיר הגב’ עליזה בלוך וקורא לה להמשיך לסייע לאחדות ובהמשך גם לפיתוח העיר”.

יו”ר שלומי אמונים, השר מאיר פרוש, אמר  באירוע הניצחון של ראש העיר: “אני מבקש בראש ובראשונה להודות למרנן האדמו”רים של 80 הקהילות שהתאגדו במסגרת שלומי אמונים ומחזיקי הדת. תודות לאלפי הפעילים, לח”כ הרב ישראל אייכלר, לעמיתיי מדגל התורה ר’ יעקב אשר ור’ מנחם שפירא, לחברי סיעת כח ר’ שמעון גולדברג, ר’ ישעיה וייסמן ור’ אברהם נחמן פרנקל – הניצחון הזה שלכם”.

פרוש סיפר: “בדגל התורה המציאו לפני חצי שנה את הרעיון שהרב גרינברג יהיה המועמד לראשות העיר. בשלומי אמונים ומחזיקי הדת מיד אימצנו את הרעיון”.

ח”כ יעקב אשר אמר באירוע הניצחון: “תרשמו, בסוף הקדנציה כולם יבקשו עוד קדנציה לר’ שמואל גרינברג. זו ההזדמנות להודות שוב לשותפנו מתחילת הדרך שלומי אמונים-מחזיקי הדת, ובהמשך ג’ וש”ס שהצטרפו”.

גפני הגיע לברך את בן טיפוחיו

לאחר שהסתמן ניצחונו הגדול עם ספירת הקלפיות, הגיע יו”ר ‘דגל’ ח”כ משה גפני – פטרונו הפוליטי של מי שהיה בעבר יו”ר לשכתו – לביתו של שמואל גרינברג כדי לברך אותו על בחירתו לראשות העיר.

גרינברג גם שוחח עם מרן ראש הישיבה הגר”ד  לנדו, בישר על ניצחונו והתברך. ראש הישיבה אמר לו: “שמעתי בשמחה רבה את הבשורה הגדולה, ה’ יתן לך כל טוב, תצליח לעשות את הדברים המתאימים והטובים, ויהיה לך כל טוב. אני שמח, לשמחת כל הציבור החרדי, של כולנו ביחד, ויהיה לך כל טוב סלה”.

מי שצעדה עם גרינברג לאורך כל הדרך הייתה סיעת שלומי אמונים, שניהלה ציר עם ‘דגל’ בערים השונות.  גורמים בשתי הסיעות אמרו לאחר הניצחון: “הציר הוכיח את עצמו. הצלחנו להביא לאחדות חרדית”.

יו”ר שלומי אמונים, השר מאיר פרוש, בירך עם היוודע התוצאות על ניצחונו של גרינברג: “האחדות החרדית ניצחה היום. כבר לפני חצי שנה ידענו שר’ שמואל גרינברג הוא מועמד הניצחון המובטח למען עתידה של העיר בית שמש, וכעת כלל הציבור החרדי תושבי העיר יקצרו את הפירות האלו ב-5 השנים הקרובות. ברכות גם לסגנו ר’ שמעון גולדברג שיהיה שותף מוביל בניהול העיר ופיתוחה למען כלל קהילות הקודש”.

אלפי פעילים מהסיעות החרדיות בבית שמש התכנסו במטה גרינברג-כח באולמי ‘כינור דוד’

סגן השר אורי מקלב הגיע לביתו של ראש העיר הנבחר שמואל גרינברג – ואמר: “אין מהפך הלילה בבית שמש – התוצאות משקפות את המצב הדמוגרפי הקיים בעיר זמן רב, והרוב החרדי בעיר עוד ילך ויגדל בעזרת ה׳. פעלנו לאחדות שהביאה תוצאה טובה וכעת אחדות זו צריכה להיות מנוף לניהול מאוחד של העיר. הלילה יוצאים לדרך חדשה, דרך שוויונית ודרך מקצועית”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה ח”כ ישראל אייכלר: “זהו יום של תקווה גדולה לעיר בית שמש, ויום בשורה לכל הציבור החרדי והציבור האמוני. זו אמירה מהדהדת שהאחדות היא המנצחת. כשהולכים יחד – מנצחים כל מכשול.

“אני מברך את תושבי בית שמש על יום חדש בעיר, בניהול גורמי מקצוע שמכירים היטב את הצרכים של כל קהילה וקהילה. ומאחל הצלחה לידידי הרב שמואל גרינברג ולחברי המועצה בניהול העיר בקדנציה הקרובה”.

בסיבוב הראשון תמכה מפלגת ש”ס בסגן שר החקלאות משה אבוטבול. לאחר שהפסיד ולא עבר לסיבוב השני, העבירה ש”ס את תמיכתה למועמד ‘דגל’, תמורת שלל ג’ובים ותופינים.

גם חסידויות גור וויזניץ’, שבסיבוב הראשון תמכו משה אבוטבול, הצטרפו לתמיכה בגרינברג, לאחר הסכמים שנחתמו בין הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות