הברכה, הבקשה והשירה: מאחורי הקלעים של הנס הבלתי ייאמן • צפו

הגאון רבי צבי קושלבסקי, ראש ישיבת 'היכל התורה', שחבק בן ראשון בגיל 88, הגיע למעונו של הגר"מ שטרנבוך כדי להודות על הברכה שהעניק לו לפני 9 חודשים שיזכה לבן זכר • ומה השיב הגר"מ שטרנבוך כשהאב ביקש "ברכה שהבן יהיה תלמיד חכם גדול"? צפו בתיעוד ובשירה המרגשת
יוסף גרינבוים
א' אדר ב' התשפ"ד / 10.03.2024 22:24

הנס שמרעיש את העולם: הבוקר (ראשון) התבשרו המוני תלמידיו של הגאון רבי צבי קושלבסקי, ראש ישיבת ‘היכל התורה’ בשכונת הר נוף בירושלים, על שמחת לידת בנו בכורו של ראש הישיבה בן ה-88 מזיווגו השני עם רעייתו מרת  רחל’, בת ה-57.

השמועה על השמחה הנדירה עשתה לה כנפיים בארץ ובעולם, והעיתונות הכללית סיקרה את הנס המרעיש עם כותרות ענק.

הבוקר, עם צאתו מבית החולים, יצא הגאון רבי צבי קושלבסקי היישר למעונו של הגר”מ שטרנבוך, כדי  להודות לו על הברכה שהעניק לו לפני 9 חודשים.

מתברר, כי הרב קושלבסקי, שנישא בזיווג שני לפני שש שנים, התייעץ עם הגר”מ שטרנבוך על השידוך, ולאחר מכן כיבד את מרן  בסידור קידושין. התלמידים מספרים כי מיד לאחר הסידור קידושין אמר הגרמ שטרנבוך לראש הישיבה: “אתם עוד תזכו לראות דורות וזרע של קיימא מזיווג זה”.

אף במהלך השנה האחרונה הוסיף הגר”מ  ובירך את ראש הישיבה: “תזכה לראות בן זכר” –  כאשר באורח מפתיע לאחר כ-9 חודשים זכה ראש הישיבה לחבוק בן בכור באורח ניסי, שכבש כותרות בארץ ובעולם.

כאמור, הבוקר לאחר לידת בנו, הגיע ראש הישיבה להודות על הברכה המיוחדת, בגדר ‘צדיק גוזר והקב”ה מקיים’, כשהגר”מ  מקבל אותו באופן חריג בחדר השינה לרגל השמחה הגדולה.

לאחר מכן פתחו הגר”מ שטרנבוך וראש הישיבה בשירת ‘סימן טוב ומזל טוב’ מרגשת, וראש הישיבה פצח בריקוד סוער ומרגש.

להלן התמליל המלא של השיחה שהתקיימה בין ראש הישיבה והגר”מ שטרנבוך, שעות ספורות לאחר הנס.

הגר”מ שטרנבוך: מזל טוב.

הגר”צ קושלבסקי: הברכה שנתתם לי עזר לי מאוד.

הגר”מ שטרנבוך: אני לא יודע אם הברכה עזרה, בעיקר צריך להודות לה’. זכינו שהקב”ה הבדילנו מן התועים וכשהוא עושה עמנו חסדים אנחנו מכירים בזה, אצלינו המטרה אין זה הניסים עצמם אלא ה’הכרה’ בחסדי ה’.

הגר”צ קושלבסקי: אני מבקש ברכה שהבן יהיה תלמיד חכם גדול.

הגר”מ שטרנבוך: זה כבר תלוי רק בכם.

הגר”צ קושלבסקי: אני אעשה את שלי.

הגר”מ שטרנבוך: כמה שתניחו יותר כוחות בזה, הברכה תלוי רק בכם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות