הרופא המיילד: ‘האב בן ה-88 חבק בנו בהתרגשות עצומה’

היולדת בת ה-57 הגיעה בשבוע ה-39 להריונה וילדה את בנה השמיני בלידה טבעית • האב, הגאון רבי צבי קושלבסקי, ראש ישיבת 'היכל התורה', בן 88, חבק את בנו הבכור בהתרגשות • הרופא המיילד שחזר: "בהתחלה קצת הרמתי גבה. נתקלתי באישה מאד מיוחדת. לא אשכח הלידה לעולם"
חרדים 10
א' אדר ב' התשפ"ד / 10.03.2024 22:02

מקרה נדיר במיוחד – המכה גלים בציבור החרדי בארץ ובעולם –  התרחש היום (ראשון) בבית החולים ‘הדסה’ בירושלים, כשתינוק נולד לאם בת 57, ואב בן 88 – הגאון רבי צבי קושלבסקי, ראש ישיבת ‘היכל התורה’ בשכונת הר נוף בירושלים.

הרופא המיילד, שהכיר את הזוג, סיפר בריאיון ל’חמש עם רפי רשף’ בקשת 12 על מהלך ההיריון, ועל הלידה המרגשת – שעברה באופן טבעי בשבוע ה-39. לדבריו, האם הייתה האישה המבוגרת ביותר שיילד.

ד”ר אלון כבירי, רופא בכיר בהדסה ומנהל מחלקת היריון בסיכון בבית החולים, סיפר: “אין הרבה לידות עם מהלך שכזה. אני לא אשכח אותה לעולם. האמא הגיעה אליי בשבוע ה-12 לתחילת מעקב היריון, כמובן שבהתחלה קצת הרמתי גבה. נתקלתי באישה מאוד מיוחדת. היא ידעה בדיוק מה עומד לקרות.

“בפגישה הראשונה זו הייתה פגישת גישוש, כדי לראות לאן זה הולך. דיברנו על הסיבוכים האפשריים, על הצורך בהשגחה יתרה במהלך ההיריון עצמו – וגם על הלידה עצמה, שגם היא לא טריוויאלית”.

ד”ר כבירי סיפר שהיולדת בת ה-57 מאוד רצתה להביא לעולם את בנה בלידה רגילה: “אמרנו לה שכל עוד זה בטיחותי לה וליילוד אנחנו נאפשר את זה, ונערכנו לזה באופן מאוד משמעותי”.

לבסוף, הלידה התרחשה בשבוע ה-39 ושישה ימים באופן טבעי, כך שרצונה של היולדת אכן התממש.

לדברי הרופא המיילד, התרגשות רבה אחזה בראש הישיבה בן ה-88, שזהו בנו הראשון, כשהגיע לחדר הלידה.

“זה היה מכל הכיוונים”, סיפר הד”ר. “הלידה הייתה מקסימה, כמו שכל יולדת הייתה רוצה לבקש – מההתחלה ועד הסוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות