דיון סוער: מי מקבל יותר כסף ההתנחלויות או ישובי עוטף עזה

בוועדת הכספים התקיים היום דיון סוער, במסגרתו ביקש יו"ר הוועדה סלומינסקי להוכיח כי בניגוד לנטען, ישובי עוטף עזה מקבלים הרבה יותר תקציבים מהתנחלויות • חילופי האשמות נרשמו בינו לבין ח"כ שפיר שאף הוצאה מהדיון
נחמן וייס
י"ב תשרי התשע"ה / 06.10.2014 14:34

אז לאיפה באמת הולך הכסף? היום התקיים בוועדת הכספים, שוב דיון סוער על כספים שעוברים להתנחלויות, ובו הוצגו נתונים שונים מאלה שהתפרסמו בעבר.

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך דיון על מקדמות תקציביות למועצות אזוריות בגין נזקי צוק איתן, התברר כי בעוד שהר חברון קיבלו 413 אלף שקל, חוף אשקלון קיבלה רק 278 אלף, שער הנגב 300.

היום, ביקש יו”ר הועדה ח”כ ניסן סלומינסקי להציג נתונים שונים, המראים כי הישובים בעוטף עזה, קיבלו הרבה יותר.

מהטבלה עולה, כי מועצה אזורית הר חברון קיבלה סה”כ מקדמות: 471 אלף ש”ח עד היום. לעומת המועצות בעוטף שקיבלו יותר: אשכול קיבלה 2.43 מיליון ש”ח, שדרות – 4.24 מיליון ש”ח, שער הנגב: 1.24 מיליון ש”ח, חוף אשקלון: 2.36 מיליון ש”ח, אשדוד: 18.45 מיליון ₪, ועוד.

במהלך הדיון הסוער, התפתח ויכוח קולני בין ח”כ סתיו שפיר לסלומינסקי, ושפיר  טענה כי סלומינסקי “מסתיר מידע ומונע ממנה את זכות הדיבור”.

בתגובה הטיח בה סולמינסקי: “את מונעת ע”י השמאל הקיצוני, או שאת לא מבינה או שאת לא רוצה להתבלבל מהעובדות ומשקרת. הנתונים מראים שהר חברון קיבלה הרבה פחות מרוב הרשויות בדרום”.

סלומינסקי הוסיף, כי “ח”כ שפיר פועלת עפ”י השיטה של השמאל הקיצוני: ‘אל תיתן לאחרים לדבר’. הטבלה של משרד הפנים מראה בדיוק כמה כל רשות קיבלה ומראה שהכל נעשה באופן ישר והגון. הר חברון קיבלה בסה”כ 471 אלף ש”ח בעוד רשויות ומועצות אחרות קיבלו מיליוני שקלים מקדמות. כל ההאשמות כאילו אני מיטיב עם התנחלויות על חשבון רשויות בדרום זה עורבא פרח. ח”כ שפיר מנסה כל הזמן להשתלט על הדיונים ולא נותנת לאף אחד לדבר”.

שפיר אף הוצאה על ידי יו”ר הוועדה מהדיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות