הקאמבק של דחלאן: האדריכל מאחורי מבצע השינוע הימי לרצועה

איחוד האמירויות תפעיל את קו הסיוע הימי המתוכנן לרצועת עזה, אך אדריכל המבצע הוא מוחמד דחלאן, הנמצא בגלות באבו דאבי • מקורות: הוא מתואם עם חמאס ואף נפגש עם ההנהגה בדוחא • המשלוח הראשון יתרחש בעוד כחודשיים • המזח הצף שייבנה הוא באורך 550 מטרים
חרדים 10
כ"ט אדר א' התשפ"ד / 09.03.2024 21:27

איחוד האמירויות תפעיל את קו הסיוע הימי המתוכנן לרצועת עזה – אך אדריכל המבצע הוא בכיר פת”ח, מוחמד דחלאן.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מקורות המעורים בפרטים אמרו כי דחלאן מתואם עם חמאס על מבצע שינוע הסחורות מקפריסין, וכי הוא אף נפגש עם הנהגת ארגון הטרור בדוחא לפני שלושה שבועות.

דחלאן נמצא בגלות באבו דאבי ומנהל קשר הדוק עם האמירויות ועם הנשיא מוחמד בן זאיד.

משרד ההגנה של ארצות הברית עדכן על הפרויקט להקמת מזח זמני בחופי עזה, כדי לספק כשני מיליון מנות סיוע הומניטרי ביום לתושבי הרצועה. לפי הודעת הפנטגון, מדובר במשימת חירום שתנוהל בידי פיקוד התחבורה של צבא ארצות הברית וחטיבת התחבורה 7 מבסיס וירג’יניה.

ההקמה מבוססת על יכולות לוגיסטיקיות בשם “JLOTS – Joint Logistics Over the Shore”, כאשר המשלוח הראשון יחל בעוד כחודשיים.

רכיבי ה-JLOTS כוללים מזח צף, מסלול באורך של כ-550 מטרים שיחובר לחוף ומספר ספינות לוגיסטיות שיעבירו את הציוד אל המסלול.

לאחר שהסיוע יגיע לנתיב, ניתן יהיה להעבירו לעזה.

האמריקנים ציינו כי לא יהיו “רגליים” אמריקניות על הקרקע בעזה בזמן הקמת הרציף הזמני. דובר הפנטגון פט ריידר הסביר: “היכולת לעשות זאת מבלי להפעיל כוחות על הקרקע נובעת מהעובדה שהמסלול הוא בעצם מודולרי, נבנה בים, ולאחר מכן מונע ליבשה מהחוף”.

הוא הוסיף: “אנחנו נעבוד עם שותפים באזור, כולל ישראל, אבל בשום שלב לא נדרוש מכוחות ארצות הברית להגיע אל הקרקע. התפקיד שלנו יהיה בעיקרו לספק את השירות של הגעה אל החוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות