ארדואן: “נתניהו וממשלתו הנאצים בני זמננו. הם כמו היטלר ומוסליני”

נשיא טורקיה צוטט בתקשורת הטורקית: "אפילו להיות מוזכר לצד ממשלת נתניהו זה עונש כבד כשלעצמו, ועלבון גדול" • נתניהו הגיב: "ישראל לא תקבל הטפות מוסר ממי שתומך ברוצחים ואנסים של חמאס" • בני גנץ לארדואן: "אתה תומך של פשעים נגד האנושות, שיא של צביעות"
חרדים 10
כ"ט אדר א' התשפ"ד / 09.03.2024 20:26

נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן השתלח  היום (שבת) בנאום שנשא בממשלת ישראל ובראש הממשלה.

הנשיא הטורקי אמר: “נתניהו וממשלתו הם הנאצים בני זמננו. כמו היטלר, מוסליני וסטלין. על מעשיהם בעזה, אנו מחויבים למצות את הדין עם ה’רוצחים’ הללו, בכפוף לחוק הבינלאומי. במצפון האנושי – הם כבר מורשעים”.

לדבריו, “העולם האסלאמי, עם אוכלוסייה של כ-2 מיליארד איש, נכשל באופן מצער לעמוד בחובתו ב’אחווה לעם הפלסטיני’ במובנה האמיתי ביותר”.

בדיווחים שהתפרסמו אמש בתקשורת הטורקית, אמר ארדואן: “אפילו להיות מוזכר צד לצד ממשלת נתניהו זה עונש כבד כשלעצמו, ועלבון גדול. ממשלת ישראל בראשות נתניהו – רצחנית”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של ארדואן: “ישראל שמקפידה על חוקי המלחמה לא תקבל הטפות מוסר מארדואן, שתומך ברוצחים ואנסים של ארגון הטרור חמאס, מכחיש את שואת הארמנים, טבח בכורדים בתוך מדינתו שלו ומעלים מתנגדי משטר ועיתונאים”.

בני גנץ הגיב לנשיא הטורקי: “העמידה של ארדואן מאחורי חמאס הופכת אותו לתומך של פשעים נגד האנושות, וההשוואה של ראש ממשלת ישראל לדיקטטורים – היא שיא של צביעות. העובדה שארדואן סבור שהחמאס אינו ארגון טרור, מסבירה את התנהלותו כלפי אזרחיו. ישראל תמשיך להקפיד על החוק הבינלאומי גם במלחמה מול מי שהוכיחו שאין להם צלם אנוש”.

ארדואן האשים בשבוע שעבר את ישראל, כי היא ממשיכה לטבוח בנשים ובילדים ללא הבחנה, חרף הצווים הזמניים של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. ארדואן הוסיף ואמר, כי מדינות המערב תומכות במעשיה של ישראל, כי הן חשות אשמה בשל מעשיהן בשואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות