רכזי שב”כ הגיעו לעצור מנהלי יהודי באמתלה שהם עו”ד ואיימו עליו?

העצור המנהלי אריאל דנינו טוען כי רכזי שב"כ הגיעו לכלא דקל ואיימו עליו • לדבריו,  הוצא מתאו באמתלה שעורכי דינו הגיעו לבקרו ואז גילה שמדובר באנשי שב"כ •  עו"ד קידר: "מדובר בהתנהגות נלוזה • גורמי ביטחון: לא היה ולא נברא
חיים טוויל
כ"ח אדר א' התשפ"ד / 08.03.2024 13:53

ההתנכלות לפעיל ההתיישבות וההסברה אריאל דנינו: אתמול (חמישי) בשעות אחה”צ הגיעו רכזי שב”כ לתאו בכלא דקל, שם הוא מוחזק במעצר מנהלי מזה כ-4 חודשים.

דנינו הוצא מתאו תוך שמודיעים לו שעורכי דינו הגיעו לבקרו. כשהגיע, גילה כי מדובר בשני רכזי שב”כ אשר ערכו לדנינו שיחת איומים, אם לא ישתף עימם פעולה, בין השאר נאמר לו: “חבל, אתה יכול להפסיד”.

הגעתם של אנשי השב”כ מגיעה ברקע הדיון שנקבע בבית המשפט המחוזי בלוד לשבוע הבא בעניינו של דנינו, בבקשת עורך דינו עדי קידר מ חוננו אשר דרש לשחררו יחד עם העצורים המנהליים הנוספים וזאת בשל שחרורם של כ-60 עצורים מנהליים ערבים בימים האחרונים בטענה של “מצוקת מקום” בבתי הכלא.

גורמי ביטחון דחו ומכל וכל את הטענות והבהירו כי בשב”כ התקבלה בקשה לבחון לו חלופה למעצרו. לצורך בדיקת הבקשה הגיע רכז לכלא כדי לקיים שיחה ולהתרשם ממידת מסוכנותו.

לדברי הגורמים, העצור המנהלי סירב לדבר עם הרכז והפגישה לא התקיימה.

עו”ד עדי קידר תקף בחריפות את התנהלות השב”כ: “לאחר שחרורם המפתיע של מחבלי החמאס כמחווה בשל הרמדאן, צפיפות בבתי הכלא ושאר המצאות. הגשתי בקשה בשם העצורים המנהליים המיוצגים ע”י ארגון חוננו בקשה דחופה להורות על שחרורם ובית המשפט קבע דיון בבקשה. שב”כ בחר עד כה שלא לתת תגובה עניינית בנוגע לשחרור המחבלים בחר במפתיע להגיע לבית הסוהר בו שוהה אריאל דנינו ושם ניסו באמתלה של מפגש עם עורכי דין להוציאו מתאו ע”מ לשוחח איתם. דנינו זעם על ההתחזות וביקש להתייעץ עם עורך דין. לאחר מכן עזבו אנשי השב”כ.

“מדובר בהתנהגות נלוזה אשר מציגה מראית עין ומתוך רצון ליצור “יתרון” של השב”כ מול דנינו לפני הדיון בבית המשפט. מדובר במצב בלתי אפשרי בו דנינו ושני יהודים נוספים נתונים המעצר מנהלי בעוד מחבלים מסוכנים משתחררים בשל מחווה כזו או אחרת. אנו רואים בחומרה רבה את המעשה ונציג אותו בדיון בבית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות