מחבל בכיר בג’יהאד האסלאמי חוסל בצפון השומרון: קידם פעילות טרור

משגר שירה טילים לשדרות הושמד • יועץ ביידן הקפיא התיווך עם לבנון • לוחמי עוצבת הקומנדו ממשיכים בפשיטות על מבנים בשכונת 'חמד': עשרות מחבלים חוסלו ברצועה • צה"ל פרסם תחקיר של "תקרית המשאיות" בעזה: "עשרות היוו איום ממשי על הלוחמים" • עדכונים שוטפים
חיים טוויל
כ"ח אדר א' התשפ"ד / 08.03.2024 10:02
היום ה-154 למלחמה I עדכונים שוטפים:

12:55 –  צה”ל ושב”כ: חוסל מחבל בג’יהאד האיסלאמי שקידם “פעילות טרור משמעותית” מול ישראל

לוחמי דובדבן ומג״ב בהכוונת שב״כ חיסלו הבוקר בכפר סילת חרתיה שבחטיבת מנשה את מחמד עאדל מחמד שלבי, מחבל בג’יהאד האיסלאמי. שלבי היה מעורב בקידום פעילויות טרור משמעותית,  ביניהם פיגועי ירי, מטעני נפץ והעברות כספי טרור.

בביתו אותר נשק מסוג M-16, מחסניות וציוד צבאי.

במהלך הלילה, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

12:33 – מטוסי קרב תקפו בשטח לבנון; הושמדו יעדי טרור של  חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה במרחב אל מנצורי ומפקדה נוספת של הארגון במרחב בינת ג׳בל.

אמש הותקף מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב תלוסה, לצד מבנה צבאי נוסף במרחב מג׳דל זון. בתום תקיפת המבנה, זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה אשר אוחסנו במבנה.

09:40 – השליח האמריקני הקפיא את ניסיונות התיווך להסכם עם לבנון

על פי דיווח לבנוני, השליח האמריקני עמוס הוכשטיין הקפיא את ניסיונות התיווך שלו בין ישראל ללבנון, לאחר שהמשא ומתן בנוגע לעזה הגיע למבוי סתום. הוכשטיין יחזור רק לאחר החלטה על הפסקת אש בעזה כיוון שלא קיבל תשובה מחיזבאללה אם זה יעצור את הלחימה בצפון במידה שישראל תכריז על הפסקת אש או שתצא החלטה כזו ממועצת הביטחון.

היוזמה של הוכשטיין להגיע לפתרון מדיני בחזית הצפונית נזנחה עם הידיעות על קריסת המשא ומתן בקהיר בנוגע לעזה.

9:30 – צה”ל פרסם תחקיר של “אסון המשאיות” בעזה

דובר צה”ל פרסם את סיכום התחקיר של רצף האירועים במבצע ההומניטרי להכנסת שיירות אספקה לצפון הרצועה שהתקיים בשבוע שעבר. מהממצאים עולה כי כוחות צה”ל לא ירו לעבר השיירה ההומניטרית עצמה – אלא לעבר מספר חשודים שהתקרבו לכוחות הסמוכים ושהיוו עליהם איום.

09:15 – צה”ל ממשיך במבצע בשכונת “חמד”, עשרות מחבלים חוסלו ברחבי הרצועה

אמש בוצע שיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל והופעלה התרעה במרחב נחל עוז. לאחר דקות בודדות בוצע ירי ארטילרי של חטיבת האש 215 באוגדה 162 למרחב השיגור והותקף מחסן האמל”ח שבו, ככל הנראה, אוחסנו הרקטות שנורו.

כמו כן, בוצע ירי נוסף משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל והופעלו התרעות במרחב שדרות. תוך מספר דקות ביצעו ירי ארטילרי אל מקורות הירי וכן תקיפות נוספות על ידי מטוסי קרב במרחב הירי, ביניהם הותקפו מנהרות לחימה, מבנה צבאי, פיר מנהרה ועמדת שיגור ששימשה לירי הרקטות אל עבר שטח ישראל.

בחאן יונס – צוות הקרב של חטיבת ביסל”ח (828) המשיכו בהתקפות עצימות על מרחב אל-קרארה, איתרו פירי מנהרות וחיסלו כ-15 מחבלים. באחד האירועים, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים חמושים שנערכו לפגוע בכוחות. כלי טיס חיסל את החולייה.

בלחימה בשכונת ‘חמד’ בחאן יונס – כוחות צוות הקרב של חטיבה 7 איתרו והשמידו משגרי רקטות. בנוסף כלי טיס תקף וחיסל שני מחבלים חמושים לאחר שזוהו על ידי כוחות החטיבה יוצאים ממחסן אמצעי לחימה.

בפשיטות במרחב השכונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי איתרו אמצעי לחימה רבים, חיסלו ועצרו מספר מחבלים.

לוחמי עוצבת הקומנדו ממשיכים בפשיטות על מבנים בשכונת ‘חמד’. לוחמי יחידת מגלן חיסלו מחבל שביצע ירי לעבר הכוחות ועצרו שני מחבלי חמאס חמושים ברובה קלאצ’ניקוב. במהלך סריקות במבנים, לוחמי יחידת אגוז זיהו מחבל מסתתר ובידו רימון. הלוחמים חיסלו אותו בירי מטווח קרוב.

צוות הקרב של חטיבת הנח”ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל כ-15 מחבלים לאורך היממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, כלי טיס ומטוסי קרב.

באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים בסמוך לכוחותינו, יחד הכוחות הקרקעיים וחיל האוויר, סגרו עליהם מעגל וחיסלו את ארבעת המחבלים.

01:35 – תת-מזכ”ל במשרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים: “למעלה מחצי מיליון בני אדם על סף רעב בעזה. ילדים מתים מרעב”

מרטין גריפית’ס, תת-מזכ”ל במשרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים, אמר כי נחוצה הפסקת אש ודבקות בחוקי המלחמה. לדבריו, נחוצות גם דרכי גישה נוספות לאספקה לעזה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות