משלחת חמאס עזבה: המחלוקת בין הניה לסינוואר שתקעה את המו”מ

למרות המאמצים של המדינות המתווכות לסגור עסקה לפני חודש רמדאן ,הן לא הצליחו לגשר על הפערים • הוול סטריט ג'ורנל: המגעים עלו על שרטון בגלל מחלוקת בין סינוואר - שמאמין שידו של חמאס על העליונה - להניה
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 17:54

כישלון השיחות: משלחת חמאס שהשתתפה בשיחות על עסקת חטופים חדשה עזבה היום (חמישי) את מצרים.

בהצהרה של חמאס נאמר: “המשלחת של הארגון עזבה את קהיר כדי לקיים התייעצות עם ההנהגה. נמשכים המאמצים והמשא ומתן לעצירת הלחימה, לחזרת העקורים ומתן סיוע לעם הפלסטיני”.

לפי דיווח ב’וול סטריט ג’ורנל’, מאחורי עמדת חמאס הייתה מחלוקת בין סינוואר להניה. לפי גורמים שמעורים בנושא, סינוואר הוא זה שדרש להפיק יותר הישגים מהעסקה, והניה מנגד הסתפק בתנאים שהיו על הפרק.

לפי אותם גורמים, הניה היה מוכן לקבל הפסקת אש של שישה שבועות ללא התחייבות מצד ישראל להפסקת לחימה מוחלטת, כי חשב שיהיה אפשר לנצל את ימי ההפוגה, בעזרת המתווכות, להגיע להפסקת אש מלאה ונסיגת כוחות צה”ל מהרצועה.

מנגד, לפי ה’וול סטריט ג’ורנל’, סינוואר שהיה מנותק מהשיחות עד לאחרונה, מאמין שידו של חמאס על העליונה.

גורמים מצריים אמרו כי סינוואר חושב שהמחלוקת הפוליטית הפנימית בישראל והלחץ האמריקני עליה, יכולים להביא בעצמם להקלה על מצב העזתים ולאפשרות של רגיעה בלחימה.

בעיתון האמריקני צוטטו גורמים ישראליים וערביים הסבורים שסינוואר מקווה להבעיר את השטח, בעיקר את יו”ש, בזמן רמדאן, ולכן הוא מעכב את העסקה.

לפי הדיווח, ייתכן שהמשלחת תחזור לבירת מצרים בראשון, והשיחות יימשכו למרות שהן תקועות כבר כמה ימים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות