נתניהו לקצינים החדשים: “נפעל ברפיח – המעוז האחרון של חמאס”

נתניהו בטקס סיום קורס קצינים: "מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח - מבקש מאיתנו להפסיד במלחמה. דווקא עכשיו אנחנו צריכים לצופף את השורות בינינו ולעמוד יחד מול הניסיונות לעצור את המלחמה" • הרצי הלוי: "להוסיף משרתים מכל קצוות החברה. בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית"
חיים טוויל
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 17:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ”ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט נשאו היום (חמישי) דברים בטקס סיום קורס קצינים קרביים.

ראש הממשלה  אמר בטקס כי מטרות הלחימה הן חיסול הרשע של שלטון חמאס, החזרת החטופים והסרת כל איום עתידי מעזה על מדינת ישראל.

“לוחמים ולוחמות, קצינים וקצינות, אנחנו בעיצומה של מלחמה שאין צודקת ממנה. הממשלה קבעה את מטרות המלחמה, ואתם בשטח פועלים להשיגן – חיסול חמאס, החזרת כל חטופינו הביתה, ומניעת כל איום עתידי מעזה על מדינת ישראל. במלחמה הזאת צבא היבשה נמצא במוקד העשייה, קרבות עזים, חיסול מחבלים, השמדת תשתיות טרור, הרס מנהרות, מרדף בלתי פוסק אחרי רבי המרצחים, ונסיונות לאתר חטופים”.

הוא סיפר: “היסטוריון צבאי נודע אומר על צה”ל שלנו: ‘אף צבא בהסטוריה לא התמודד עם עשרות אלפי לוחמים חמושים שפזורים בערים שונות, תוך שהם משתמשים באוכולוסיה אזרחית כמגן אנושי ומסתתרים בעשרות קילומטרים של מנהרות תת קרקעיות. ולמרות התנאים האלה, צה”ל מתמודד בצורה פנונמינלית תוך שמירה על חיי אזרחים'”.

בשלב זה ביקש נתניהו להבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים: “אני רוצה לומר לכם במילים ברורות – צה”ל ימשיך לפעול נגד כל גדודי חמאס בכל הרצועה, וזה כולל את רפיח. מי שאומר לנו לא לפעול ברפיח אומר לנו להפסיד במלחמה, וזה לא יקרה”.

הוא הזהיר גם את המבקשים לבחון את ישראל: “בד בבד נפעל בתקיפות בגזרות האחרות מול כל מי שמבקש להשמיד אותנו, כולל בצפון. מי שעדיין לא השתכנע מנחת זרוענו, כדאי שיסתכל על עזה. אויבנו הביאו על עצמם חורבן חסר תקדים. וכן, יש לחץ בינלאומי, והוא גובר, אבל דווקא כשהלחץ גובר אנחנו צריכים לצופף את השורות בינינו ולעמוד יחד מול הנסיונות לעצור את המלחמה.

“לעצור את הניסיונות להטיל על צה”ל את פשעי המלחמה. חמאס הוא זה שמבצע פשעי מלחמה יום יום נגד עמו שלו ונגד עמנו, ואנחנו נלחמים במפלצות הללו כדי להבטיח את עצם קיומנו ומגנים על הערכים הקדושים ביותר של החברה האנושית כולה”. לדבריו, “אנחנו מונעים את ה-11 בספטמבר הבא, וראוי שכל העולם התרבותי יתמוך בעם ישראל ובמדינת ישראל.

“הלחימה והלמידה תוך כדי הלחימה כרוכות זו בזו. בהמשך נפיק את כל לקחי 7 באוקטובר, אבל היום לנגד עינינו המטרה היחידה הברורה והמיידית – השגת הניצחון במלחמה. בקרוב מאוד תחזרו ליחידות שלכם, תובילו לוחמים אל היעד ותבטיחו ניצחון.

“בעשותכם זאת זכרו תמיד – יש לנו מדינה אחת, צבא אחד, גורל אחד. כולנו, מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, יהודים ולא יהודים, כולנו עומדים יחד, כתף אל כתף, לב אל לב. נזכור את הגיבורים ויחד נילחם, ובעזרת השם יחד ננצח. תודה לכם ובהצלחה גדולה”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “אנו הולכים ומשיגים את מטרות המלחמה – פירוקו של החמאס כגוף צבאי ושלטוני והשבת כל החטופים. תוצאות המלחמה הצודקת והחשובה הזו, יחתמו פרק בהיסטוריה של מדינת ישראל, ויהוו ראשית צירים לתהליכים שימשכו שנים ארוכות, בכל הקשור למעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל במזרח התיכון – ליחס שנקבל מצד ידידינו, ולהרתעה שניצור מול אויבנו.

“זו מלחמה על הבית, זו מלחמה על ערכינו כעם – זו מלחמה על זכותנו להתקיים כחברה יהודית ודמוקרטית, בלב אזור עוין”.

הרצי הלוי אמר: “בעת הזו לא די לשבח את הגיוון הקיים בצה”ל, אלא לקרוא להרחיבו ולהוסיף אליו משרתים מכל קצוות החברה. זהו צו השעה, לא רק כי צה”ל זקוק למלא את השורות החסרות ולהרחיב גיסותיו, אלא בעיקר לשם חיזוק הלכידות החברתית, מקור חוסננו ועוצמתנו ומרכיב חשוב באנטי-שבירות הישראלית.

“זה המצב הראוי לחברה כשלנו בשעת מבחנה, וצה”ל ידע היטב לקדם אותו בברכה ולתת כל מענה שיידרש להצלחתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות