שרי רוט ב-103: ‘הופקו לקחים, שנה שעברה אירוע מירון התנהל למופת’

חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה איתן כבל ושרי רוט, פרשנית חרדים 10,  שוחחו היום (חמישי) עם ניסים משעל ואודי סגל ברדיו 103: "הייתי במירון שנה שעברה, הופקו לקחים, ההר נראה כמו משהו אחר. אז להגיד שהמפלגות החרדיות לא לקחו אחריות -  זה קצת מצחיק"
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 16:41

ועדת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון הגישה אתמול את מסקנותיה.

חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת העבודה איתן כבל ושרי רוט, פרשנית חרדים 10,  שוחחו היום (חמישי) עם ניסים משעל ואודי סגל ברדיו 103 הדוח.

אודי סגל: האם את מרגישה שהמפלגות החרדיות, שקהל האנשים שנהרג הם חרדים ותומכים שלהם, הצביעו להם, האם הם הבינו ולקחו אחריות בעצמם על המסקנות האלו ועל מה שקרה?

שרי רוט: “אני בשנים האחרונות נוסעת בל”ג בעומר למירון, הייתי שם גם בשנת האסון וגם בשנה שעברה, העסק התנהל באמת-באמת למופת. הופקו לקחים, ההר היה נראה משהו אחר. אז להגיד שהמפלגות החרדיות לא לקחו אחריות –  זה קצת מצחיק”.

אודי סגל: בדיון בוועדה בו משתתף גם מרדכי קרליץ, נציג ציבור חרדי שהיה ראש עיר, הם מדברים על תהליך קבלת אחריות שגוי. השאלה היא אם מעבר לתיקונים בהר, שזה גם לא מלא, כי המדינה גם צריכה לקחת האחריות, השאלה היא האם בעניין המינויים לא ראויים, לתרבות ה’סמוך’ ושל החפיף, כל מה שהוועדה מתארת, האם גם בעניין הזה יש תיקון עמוק או רק מריחה?

שרי: “לא קראתי את כל הדו”ח אבל בחלק שקראתי מצאתי פסקה שבה הם אומרים משהו כמו ‘היו עדים שהעידו לנו על אנשים שאמרו להם ‘תעשה ככה’ ו’תעשה ככה’, אבל לא מצאנו לזה הוכחות’. משהו כמו להגיד ‘לא מצאנו אקדח מעשן אבל אנחנו יודעים שזה היה’. זה קצת הטריד אותי. כלומר הם לא באמת הצליחו, הם הרי לא משטרה ולא חברת חקירות, ואם אין להם אקדח מעשן הם לא יכולים להוכיח. כמו אצלנו העיתונאים, כשמגיעים אלינו סיפורים מטרידים, גם בעניין מירון, אם אין לנו אקדח מעשן אנחנו הולכים הלאה ואין מה לעשות. וכמו שאתה אומר, יכול להיות שזה לא תוקן לגמרי. מצד שני, מרגיע אותי שבשנה שעברה זה כן היה בסדר”.

ניסים משעל: יש את זעקת הוועדה בכל האותיות הגדולות: האחריות, האחריות. וזה הם אף אחד לא לוקח על עצמו את האחריות.

שרי: זה נכון, וישבתי בהמון ועדות, איתן כבל בטח זוכר, שנים שהתריעו בוועדות על מירון ועל הכשלים, שנה לפני האסון הייתי שם והיה נורא וכמעט נמחצתי למוות, לא יודעת איך כל שנה לא קרה אסון אבל היה מאד מסוכן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות