ממזער נזקים? זו התגובה הראשונה של נתניהו על דוח ‘אסון מירון’

אחרי יממה של שתיקה ולאחר שאמש התחוללה סערה פוליטית בעקבות תגובת הליכוד החריפה ל'דו"ח מירון' - נתניהו מתייחס לראשונה לדו"ח: הנחה להביא הצעה ליישום הלקחים תוך 30 יום • לפיד: "לא צריך לחכות 30 יום ליישום לקחי דו"ח מירון, המסקנה העיקרית - נתניהו צריך להתפטר"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 13:17

אחרי יממה של שתיקה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (חמישי) את מזכיר הממשלה יוסי פוקס להביא תוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו”ח מירון.

בהודעת לשכת ראש הממשלה שפורסמה בצהרים – יממה לאחר פרסום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לחקר ‘אסון מירון’, נאמר כי “ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא תוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו”ח מירון”.

עם זאת, בהודעה אין כל התייחסות למשפחות הקורבנות באסון.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנתניהו: “לא צריך לחכות 30 יום ליישום לקחי דו”ח מירון, המסקנה העיקרית – אחריות אישית, נתניהו צריך להתפטר”.

הודעת נתניהו מגיעה אחרי הסערה הפוליטית שהתחוללה אמש בעקבות תגובת הליכוד על דו”ח מירון, שספגה ביקורת גם מח”כים במפלגה. בהודעה החריפה, הותקפה ועדת החקירה הממלכתית – והליכוד טען כי קיים קשר בין אחד החברים בוועדה לראש האופוזיציה יאיר לפיד וכי מדובר בוועדה פוליטית.

“אסון מירון הוא אסון טראגי”, נאמר בהודעת הליכוד. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה.

“עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ‘יש עתיד’ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין.

“הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי – לא יצלח”.

עיקר המסקנות של ‘דוח מירון’ היו הטלת אחריות אישית על ראש הממשלה בנימין נתניהו, המלצה להדחת מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, והחלטה שיו”ר הכנסת אמיר אוחנה לא ישוב לתפקיד השר לביטחון פנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות