דיווח: ארה”ב שוקלת למנוע מצה”ל להשתמש בנשק אמריקני ברפיח

'הוושינגטון פוסט': "רמת התסכול בממשל ביידן מהטיפול במשבר ההומניטרי ברצועה עברה כל גבול" • טרם התקבלו החלטות על הגבלות, אך עצם הדיון עליהן מעיד על המחלוקות הגדולות מול ישראל
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 10:26

ממשל ביידן שוקל למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקני, אם תתקוף אזורים המאוכלסים בצפיפות ברצועת עזה – זאת על רקע הביקורת האמריקנית על תקיפה אפשרית כזו ברפיח. כך דווח היום (חמישי) בעיתון ‘הוושינגטון פוסט’.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

על פי הדיווח של הפרשן הבכיר דיוויד איגנשיוס, ביידן ובכירים אחרים בבית הלבן לא קיבלו שום החלטה לעת עתה על תנאים לאספקת נשק אמריקני לישראל – אך עצם העובדה שהם דנים בכך מראה עד כמה מודאגים בממשל מהמשבר ברצועה.

מרטין אינדיק, שכיהן בעבר כשגריר ארה”ב בישראל אמר לעיתון: “ישראל צריכה להבין שרמת התסכול של ממשל ביידן מהטיפול הלא נכון במצב ההומניטרי ברצועת עזה הגיעה לגבול. אם ישראל תפתח במתקפה ברפיח, בלי להגן כנדרש על האוכלוסייה האזרחית העקורה, הדבר עשוי להיות זרז למשבר חסר תקדים ביחסי ישראל ארה”ב – כולל מגבלות על אספקת נשק”.

לפי הדיווח, הממשל האמריקני סבור כי התכנית לתקיפה ברפיח “חצי אפויה” ותחמיר את המצב ברצועה. בנוסף, בכירים בממשל אמרו כי לא ראו תכנית ברורה איך להגן על הפלסטינים שנמלטו לרפיח.

בארה”ב מקווים מאוד כי בזמן הקרוב תתאפשר הפסקת אש שתוביל לשחרור חטופים והגברה משמעותית של הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

על רקע הקושי להגיע להסכמות בין ישראל וחמאס, בממשל ביידן שוקלים צעדים כמו הגברת הלחץ על קטר לסלק מתחומה את בכירי חמאס – אם ארגון הטרור לא יסכים להפסקת האש ולתנאי העסקה המוצעים לו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות