רקטה נחתה בעיר שדרות, יורט רחפן נפץ של חיזבאללה • שוטף

טילי נ"ט נורו למטולה והר דב • 10 רקטות נורו לגליל המערבי • צה"ל בדק כ-400 גופות מחאן יונס • הדרישה החדשה של חמאס: שחרור מחבלים ערבים ישראלים • דיווח בוושינגטון פוסט: מתחילת המלחמה ארה"ב העבירה לישראל בחשאי יותר מ-100 עסקאות נשק • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 07.03.2024 02:16
היום ה-153 למלחמה  I עדכונים שוטפים: 

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

22:03 –  אזעקת “צבע אדום” בשדרות

שיגור של 3 רקטות לעבר העיר. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח בתוחמי העיר  ושתיים אחרות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

19:10 – צה”ל תקף מבנים צבאיים ויירט רחפן נפץ של חיזבאללה

מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב זבקין שבדרום לבנון. מוקדם יותר, יירטו כוחות צה”ל רחפן נפץ של חיזבאללה שזוהה חוצה משטח לבנון למרחב ברעם. בנוסף, כלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה שחצה מוקדם יותר משטח לבנון נפל במרחב החרמון.

19:00 – ביידן בצעד דרמטי: יודיע על הקמת נמל בעזה לסיוע מהים

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן צפוי להודיע בנאום מצב האומה כי הנחה את הצבא האמריקני להוביל משימת חירום להקמת נמל בעזה – במטרה לספק סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה דרך הים, כך חשף היום גורם בכיר בממשל. “אנחנו יודעים שהסיוע לא קרוב למספיק ולא מהיר מספיק, והנשיא יבהיר הערב שכולנו צריכים לעשות יותר ושארה”ב תשתמש בכל האמצעים האפשריים ובכל הערוצים כדי להגדיל את הסיוע”, אמר הגורם.

לדבריו, הפסקת אש הכרחית לצורך העברת סיוע נוסף ותלויה בהסכמה של חמאס. “אנחנו לא מחכים לישראלים, זה רגע של מנהיגות. אנחנו בונים קואליציה של מדינות למספר פתרונות”.

18:30 – משפחות החטופים מחוץ לקריה: שקבינט המלחמה ייפגש איתנו

בשעה בה מתכנס קבינט המלחמה, משפחות החטופים מוחות מחוץ לקריה בתל אביב. המשפחות דורשות להיפגש עם קבינט המלחמה בהקדם האפשרי, על מנת להתעדכן במו”מ המתקיים בימים אלה. “אנחנו לא ישנים, לא אוכלים, עייפים, חרדים ומותשים ובעיקר חסרי אונים. אנחנו קוראים לקבינט המלחמה – שבו איתנו בהקדם האפשרי. אל תתעלמו מאיתנו”.

17:20 – בפעם השלישית השבוע: צבא ארה”ב הצניח לרצועת עזה סיוע הומניטרי

בפעם השלישית השבוע: צבא ארצות הברית הודיע שהצניח לרצועת עזה סיוע הומניטרי. מטוסים אמריקנים וירדנים הטילו לצפון הרצועה כ-38 אלף מנות מזון.

16:59 – חיזבאללה שיגר טילי נ”ט לעבר מטולה והר דב

מחבלי חיזבאללה שיגרו שני טילי נ”ט לעבר המושבה מטולה. נגרם נזק לבתים, אין נפגעים. במקביל זוהה שיגור אחד לכיוון הר דב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה”ל משיבים באש לשני המקרים.

חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל, ה-235 מתחילת המלחמה.

15:45 – צה”ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה באזור עיתרון ובאזור עייתא א-שעב. אתמול  בשעות הערב הותקף מבנה צבאי של הארגון באזור אל-מטמורה וכן עמדת תצפית של חיזבאללה באל-ג’יבין.

בתגובה לשיגורים האחרונים מלבנון באזור ראש הנקרה ובגליל העליון – צה”ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

15:10 – גורם מדיני מכחיש את הדיווח לפיו ישראל הציבה דד-ליין לחיזבאללה

גורם מדיני: “הדיווחים על דד-ליין כביכול שהציבה ישראל לחיזבאללה אינם נכונים ומגיעים מגורמים שאינם מוסמכים לנהל את השיח למציאת פיתרון בצפון”.

14:51 – אזעקות הופעלו בגליל המערבי.  עשרה שיגורים זוהו מלבנון.

12:35 – אל-ג’זירה: משלחת של חמאס עוזבת את קהיר לקיום התייעצויות

אל-ג’זירה: סבב המשא ומתן בקהיר להפסקת האש – הסתיים ללא הגעה להסכם. זאת למרות שהמתווכים ניסו לגשר על הפערים. ישראל סירבה לבקשת חמאס להפסקת אש קבועה, נסיגת צה”ל מרצועת עזה ושיבת העקורים ללא תנאים. עוד דווח כי משלחת של חמאס עוזבת את קהיר לקיום התייעצויות. המשא ומתן לעסקה יתחדש בשבוע הבא.

12:16 – אזעקות בגליל העליון

התרעות הופעלו בקיבוץ דן, שאר ישוב ודפנה

12:00 – דיווח באיראן: הרוגים בפיצוץ בבית זיקוק בדרום המדינה

סוכנות הידיעות האיראנית IRNA דיווחה על “מספר הרוגים” בפיצוץ שהתרחש בבית זיקוק בבנדר עבאס שבדרום המדינה.

11:35 – מחסום כרם שלום נחסם לתנועת משאיות הסיוע לרצועה

פעילים מתנועת צו 9 ובני משפחות חטופים חסמו את מעבר כרם שלום לתנועת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועה.

11:25 – כ-10 רקטות נורו לגליל המערבי, תשעה יורטו

צה”ל הגיב בירי ארטילרי ללבנון. לא דווח על נפגעים או נזק

10:50 – דיווחים ערביים: צה”ל תוקף באזור בקעת מרג’עיון שבדרום לבנון

10:29 –  צה״ל בדק כ-400 גופות מביה”ח בחאן יונס

כאן חדשות: במסגרת המאמצים לאיתור החטופים, ישראל בדקה כ-400 גופות בבית החולים נאסר שידוע ששהו בו חטופים רבים. הבדיקה העלתה כי כולן אינן גופות של חטופים.

10:53 – אזעקות הופעלו בראש הנקרה. זוהו כמה שיגורים, חלקם יורטו וחלקם נפלו בשטחים פתוחים.

09:05 – במרכז הרצועה חוסלה חוליית מחבלים חמושה שנכנסה למבנה ובו עמדת שיגור

כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 המשיכו ביממה האחרונה בפשיטות על מספר תשתיות טרור בשכונת חמד בחאן יונס ואיתרו מחסן המשמש לייצור אמצעי לחימה, מטענים וציוד צבאי. כמו כן, הכוחות איתרו במרחב פירים והשמידו מפקדות השייכות לארגוני הטרור ברצועת עזה. לוחמי עוצבת הקומנדו המשיכו בפשיטות ובסריקות על מבנים בשכונה, איתרו אמצעי לחימה וחיסלו מספר מחבלים.

במהלך התקפה במרחב אל-קרארה זיהה צוות הקרב של חטיבת ביסל״ח (828), שישה מחבלים חמושים נכנסים למבנה צבאי ובו עמדת שיגור, מטוס קרב תקף וחיסל את המחבלים.

בפעילות נוספת של הלוחמים במערב חאן יונס, זוהה מחבל חמוש ב-RPG שנכנס למבנה ובו תשתית תת קרקע, מטוס קרב חיסל את המחבל.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל חיסל כעשרה מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, זוהתה חוליית מחבלים שהעמיסה ציוד צבאי על רכב סמוך לכוחותינו, כלי טיס תקף את הרכב, השמיד את הציוד וחיסל מספר מחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאותו של אמל״ח ברכב.

בתקיפה נוספת, הכוחות בשטח זיהו חוליית מחבלים נעה בגזרתם, הכוחות הכווינו למקום כלי טיס מאויש מרחוק שתקף וחיסל את המחבלים.

06:45 – משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן

במהלך הלילה נפגשו משפחות חטופים בעלי אזרחות של ארה”ב עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג’ייק סאליבן. בהודעה מטעם המשפחות נמסר, כי הן הביעו הערכה למחויבות הבלתי מעורערת של הממשל להשיג עסקה שתביא הביתה את כל 134 החטופים, ובהם 8 אמריקנים, שעדיין מוחזקים בשבי חמאס.

עם זאת, המשפחות הביעו תסכול מהתעכבות המו”מ ודחקו בממשל להמשיך לעבוד עם קטאר, מצרים, ישראל ובעלות ברית אחרות באזור כדי ללחוץ על חמאס להסכים להפסקת אש, והדגישו כי אין די בשום דבר מלבד שחרור מוחלט של כלל החטופים.

04:05 – סנטקום: תקפנו שני כטב”מים בתימן

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב ביצע תקיפות נגד שני כטב”מים באזור הנשלט על ידי החות’ים בתימן. לפי הצהרתו, הכטב”מים היוו איום מיידי על ספינות סחר וספינות חיל הים האמריקני באזור.

00:30 – הדרישה החצופה החדשה של חמאס: שחרור מחבלים ערבים ישראלים

כאן חדשות: הדרישה החדשה של חמאס במשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים היא כי ישראל לא תוכל להטיל וטו על דרישת ארגון הטרור לשחרר מחבלים אזרחי ישראל ותושבי מזרח ירושלים. על פי הדיווח, בדרישה זו מנסה הארגון לקשור בינו לבין אזרחים ישראלים, דבר שנתפס בישראל כבעייתי מאוד ומקשה על הנושאים והנותנים מטעמה במגעים המתקיימים בקהיר.

עם זאת, סביר שישראל תוכל להסכים לשחרור מחבלים תושבי מזרח הבירה הנושאים תעודת זהות כחולה, משום שאינם מוגדרים אזרחי ישראל.

00:10 – בארצות הברית מאשרים: שלושה נהרגו בתקיפת הספינה על ידי החות’ים 

פיקוד המרכז של צבא ארה”ב התייחס בהצהרה למתקפת החות’ים על אוניית המשא M/V True Confidence. התקיפה נעשתה בזמן שהאונייה עברה במפרץ עדן, ובאמצעות טיל בליסטי נגד ספינות שנורה מאזורים שבשליטת החות’ים בתימן.

הטיל פגע בכלי השיט, והצוות דיווח על 3 הרוגים ולפחות 4 פצועים – מתוכם 3 במצב אנוש. הצוות אף דיווח על נזק משמעותי שנגרם לאונייה. הצוות נטש את כלי השיט. זהו הטיל הבליסטי החמישי שירו החות’ים ביומיים האחרונים.

00:01 – דיווח בוושינגטון פוסט: מתחילת המלחמה ארה”ב העבירה לישראל בחשאי יותר מ-100 עסקאות נשק

לפי הדיווח בעיתון, רק שתי עסקאות נשק לישראל הוצגו בקונגרס – תחמושת לטנקים בשווי 106 מיליון דולר ורכיבים לפגזי ארטילריה 155 מ”מ בשווי 147.5 מיליון דולר, שגררו ביקורת רבה. יתר התחמושת שעברה לישראל ביותר מ-100 עסקאות נשלחה ללא פיקוח של המחוקקים, דבר שעלול להגביר כעת את הביקורת על ממשל ביידן.

העיתון הוסיף, כי העסקאות לא הוצגו לאישור הקונגרס מכיוון שהיו מתחת לערך הכספי המינימלי המחייב עדכון רשמי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות