אחרי שתיקה: שרים חרדים מגיבים על הדו”ח, ארבל תקף את הליכוד

השר יצחק גולדקנופף: "התפקיד שלנו להפיק את הלקחים" • השר משה ארבל מתח ביקורת על תגובת הליכוד לדו"ח וכינה אותה: "מבישה" • סיעת ש"ס: מחובתנו ללמוד את המסקנות ולהפיק לקחים • ארבל וש"ס לא התייחסו לכך ששני בכירים משורות המפלגה ספגו המלצות קשות
אריה ריבקינד
כ"ז אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 22:33

דו”ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר ‘אסון מירון’: למרות העובדה שבאסון  נהרגו 45 מהציבור החרדי, הנציגים הפוליטיים שמרו  על שתיקה רועמת מאז פורסמו מסקנות הוועדה בצהרים ולא סיפקו התייחסות ישירה לדוח ומסקנותיו.

משרד ירושלים ומסורת ישראל של השר מאיר פרוש, האחראי על הילולת ל”ג בעומר, היה הראשון להבהיר כי הלקחים שהופיעו בדו”ח יאומצו על ידיו לקראת ההילולא הבאה.

“אנו לומדים כעת את המלצות הוועדה ונערכים להתחיל את תהליך יישומן באופן מיידי. נפעל להטמיע את ההמלצות הרלוונטיות במתווה ההילולא שגובש לל”ג בעומר השנה – בציפייה להסדרת התקציב שיאפשר את קיום האירוע בשמחה ובבטחה”, נמסר מהמשרד.

רק בערב, התייחס שר הפנים משה ארבל לדוח תוך שהוא מותח ביקורת על תגובת הליכוד לדו”ח מירון, אותה כינה: “מבישה”.

ארבל כתב, לשמחת עיתונאי השמאל: “אני קורא לדובר הליכוד לחזור בו מהתגובה המבישה ביחס לוועדת החקירה לאסון מירון ומסקנותיה”.

הוא הוסיף: “על כולנו לכבד את ההרוגים ומשפחותיהם ולהבטיח שנעשה הכל ליישום מסקנות הועדה במלואן להציל חיי אדם”.

גם סיעת ש״ס הגיבה הערב: “אסון מירון חקוק בליבנו לעד, בו קיפחו את חייהם 45 נשמות קדושות שבאו להתפלל על ציון רשב״י זיע״א ביום הילולתו בל״ג בעומר.

“ועדת החקירה שהוקמה בנושא סיימה היום את מלאכתה. מחובתנו ללמוד את המסקנות ולהפיק לקחים כדי שאירוע חמור כזה לא יישנה. ליבנו עם משפחות הנספים באסון”.

בהודעות של השר ארבל ושל סיעת ש”ס לא הייתה כך התייחסות לכך ששני בכירים משורות המפלגה  – השר לשעבר יעקב אביטן ויוסי שווינגר –  ספגו המלצות קשות והוטלה עליהם אחריות אישית.

יו”ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, הגיב אחרי השר ארבל וכתב: “ליבי היום עם 43 משפחות קורבנות האסון הקשה במירון. לעולם לא נשכח את הלילה הנורא הזה בו נהרגו 45 הקדושים זכרם לברכה. ‏ועדת החקירה השלימה את מלאכתה והגישה היום את מסקנותיה. התפקיד שלנו להפיק את הלקחים ולעשות כל שביכולתנו לתקן, ולהבטיח שאסון כזה לא יתרחש”.

בהודעת הליכוד, שספגה ביקורת גם מחכים בליכוד, נאמר: “אסון מירון הוא אסון טראגי. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה.

“עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין.

“הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי – לא יצלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות