הלוי במסר לחרדים: “גיוס יבטיח שקרבן הנופלים לא היה לשווא”

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס חובלים: "אפשר לשאול כיצד אנחנו ממשיכים לקיים הכשרה במלחמה ומדוע לערוך טקסים. חשיבותה של הכשרה בעת מלחמה כפולה מזו שבשגרה. צה"ל נדרש להמשיך ולפתח את שדרת הפיקוד ולבנות את כוחו להתפתחויות קדימה"
חיים טוויל
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 20:16

הרמטכ”ל הרצי הלוי השתתף הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים ונשא דברים בפני החיילים ובני  משפחותיהם.

“שילמנו במלחמה מחירים כבדים ואיבדנו מפקדים ולוחמים. נבטיח בכל עת שקורבנם לא יהיה לשווא – אין דרך לעשות זאת מלבד להתגייס לשירות משמעותי, ללבוש מדים ולהיות מפקדים”, אמר הלוי.

הוא אמר למסיימי הקורס: “בתחילתו של המסע לא דמיינתם שתסיימו אותוִּּ במציאות מורכבת שכזו – מציאות של מלחמה רב-זירתית. צה”ל פועל ביבשה, באוויר ובים מזה למעלה ממאה וחמישים ימים במספר זירות ורושם בכל יום הישגים חשובים בדרך למימוש מטרות המלחמה. התחלנו בנקודה קשה ושילמנו מחיר דמים כבד, אך התעשתנו ומאז צה”ל פועל בנחישות רבה למען עתיד ביטחוננו ולמען ההגנה על הבית”.

הוא הוסיף: “השליטה בממד הימי הכרחית לביטחון ישראל – החל באבטחת המים הכלכליים של ישראל, דרך שמירה על הנכסים האסטרטגיים ועד פגיעה בתשתיות, בפעילים וביכולות הימיות של האויב בזירות קרובות ורחוקות – זה רק מדגם מהמשימות המרכזיות שבאחריות זרוע הים”.

לדבריו, “לעיתים קרובות משתלבת עוצמתה של זרוע הים עם פעילות הכוחות ביבשה ובאוויר ומאפשרת לצה”ל להוציא לפעול מבצעים מורכבים ופעולות בהן המציאות עולה על כל דימיון. השילוביות הבין-זרועית מעצימה את יתרונו האיכותי של צה”ל”.

הלוי אמר עוד: “אפשר לשאול כיצד אנחנו ממשיכים לקיים הכשרה במלחמה ומדוע לערוך טקסים. חשיבותה של הכשרה בעת מלחמה כפולה מזו שבשגרה. צה”ל נדרש להמשיך ולפתח את שדרת הפיקוד ולבנות את כוחו להתפתחויות קדימה. אנחנו נלחמים בעוז במלחמה של היום ובונים את הכוח בנחישות ובכישרון לאתגרי העתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות