אונר”א יעמידו אותם לדין? כמעט כל העובדים שהשתתפו בטבח – נהרגו

בדיון סגור בוועדת המשנה לענייני מדיניות חוץ בכנסת, עדכנו נציגי הצבא את הח"כים: כמעט כל 12 המחבלים עובדי סוכנות אונר"א של האו"ם - שנחשף כי השתתפו במתקפת 7 באוקטובר - חוסלו
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 19:22

חברי ועדת המשנה לענייני מדיניות חוץ והסברה בכנסת עודכנו כי כמעט כל 12 המחבלים עובדי אונר”א שיש לגביהם ראיות כי השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר מתו מאז. כך דווח היום (רביעי) זאב קם בתוכנית ‘בנימיני וגואטה’ ברשת ב’.

זאת לאור דבריו של מזכ”ל אונר”א פיליפ לזריני, שאמר – מאז שנחשף חלקם של עובדי אונר”א בטבח – כי הדברים ייחקרו וכי יינקטו הליכים פליליים ומשפטיים כלפי עובדי הסוכנות שלקחו חלק בטבח.

על פי הדיון הסגור בוועדת המשנה בכנסת, שבו מסרו נציגי הצבא לחברי הכנסת את המידע – כבר כמעט אין את מי לעצור כדי להעמיד למשפט, מכיוון שרוב עובדי הסוכנות שהשתתפו בטבח נהרגו.

בסוף חודש ינואר הציגו גורמי מודיעין בישראל לאמריקנים חומרים מפלילים שהוכיחו מעל לכל ספק כי לפחות 12 עובדים באונר”א, לקחו חלק בפשיטה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר.

כבר אז היה ידוע כי כמה מהם חוסלו על ידי כוחות הביטחון בתחומי העוטף.

המידע שהעבירה ישראל כלל שמות של בעלי תפקידים והוכחות ברורות לכך שהם לקחו חלק במתקפה על ישראל. האמריקנים עדכנו את שותפיה האסטרטגים, בידיעת גורמי המודיעין בישראל. דבר שהוביל להחלטה הדרמטית של ארצות הברית, בריטניה, איטליה, קנדה, פינלנד, אוסטרליה והולנד להקפיא העברת כספי סיוע לאונר”א.

לפני כשבועיים נחשפו ב’כאן חדשות’ נתונים של מערכת הביטחון, המעידים עד כמה עמוק והדוק הקשר בין חמאס לסוכנות האו”ם לפליטים הפלסטינים – אונר”א.

מהנתונים עולה, כי מתוך כ-12 אלף עובדי אונר”א ברצועת בעזה, 440 הם מחבלים בזרוע הצבאית של חמאס, כלומר –  מחבלים הנלחמים נגד ישראל.

כ-2,000 נוספים הם פעילי חמאס רשומים, אך לא חברים בזרוע הצבאית.

ל-7,000 עובדי אונר”א נוספים יש קרוב משפחה ממדרגה ראשונה שהוא מחבל בחמאס.

בסך הכל, מתוך 12,000 עובדים קרוב ל-9,500 קשורים לארגון הטרור בצורה כזו או אחרת, ולמעשה ארבעה מכל חמישה מעובדי אונר”א הם בעלי קשר לחמאס.

נתונים אלו מעידים על עומק הקשר בין חמאס לבין אונר”א.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות