פיגוע בירושלים: חרדי נפצע בינוני בנווה יעקב • המחבל בן ה-14 נלכד

חרדי בן 64 נפצע באורח קל עד בינוני באירוע דקירה בתחנת אוטובוס ברחוב שדרות נווה יעקב בירושלים • המחבל בן ה-14, תושב כפר עקב שבצפון ירושלים, נמלט מהמקום - ונלכד כעבור זמן קצר בידי המשטרה
חיים טוויל
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 14:35

חרדי בן 64 נפצע היום (רביעי) באורח קל-בינוני משלוש דקירות בגבו בתחנת אוטובוס ברחוב שדרות נווה יעקב בירושלים.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה טיפלו בו במקום ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים, כשהוא סובל מפציעות חודרות.

פאראמדיק מד”א עקיבא פולק סיפר: “הפצוע עמד בתחנת האוטובוס כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שהוא הותקף על ידי אדם שעבר במקום בזמן שהמתין לאוטובוס. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו במצב קל עד בינוני לבית החולים.”

שמעיה ביאליסטוצקי ומוחמד עביד, חובשי איחוד הצלה שהגיעו ראשונים לזירה: “עוברי אורח חייגו למוקד איחוד הצלה ודיווחו כי מחבל כבן 14 דקר בתחנת האוטובוס גבר בן 64. היינו בסמיכות למקום והגענו תוך שניות ספורות לזירה.

“הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע שפונה לחדר טראומה בבית החולים הדסה הר הצופים כשבשלב זה מצבו מוגדר קל עד בינוני. כוחות גדולים של המשטרה פעלו בזירת האירוע”.

המרכז הרפואי הדסה: “אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע דקירה בן 64 מארוע פח״ע בנווה יעקב. הוא נמצא בהכרה ויציב, עובר כעת בדיקות הדמיה.”

כוחות משטרה רבים הגיעו לזירת האירוע ופתחו בסריקות אחר החשוד במעשה – שנמלט מהמקום, ונלכד כעבור זמן קצר.

צילום: דוברות המשטרה ואיחוד הצלה

מתחקיר המשטרה עולה, כי בסביבות השעה 14:10 בצהרים, התקבל דיווח ראשוני במשטרה ממוקד מד”א על דקור בתחנת אוטובוס בשכונת נווה יעקב בירושלים. למקום הוזעקו כוחות משטרה רבים – שהגיעו לזירה בתוך זמן קצר מאוד.

כוחות המשטרה שהגיעו למקום, סגרו את זירת הפיגוע ושם איתרו את הסכין שעמה בוצע הפיגוע. במקביל החלו שוטרים בסריקות אחר המחבל שנמלט, ומסוק היחידה האווירית הוזנק על מנת לסייע במאמץ מהאוויר.

בתוך זמן קצר, איתרו שוטרי צוות אופנועים של יס”מ ירושלים, יחד עם בלשי תחנת שפט, את המחבל שנמלט מזירת הפיגוע – בן 14 תושב כפר עקב שבצפון ירושלים.

המחבל אותר כמה מאות מטרים מהזירה על ידי השוטרים והוא נעצר במקום.

מתחקור משטרתי ראשוני עולה, כי המחבל דקר חרדי בן 64 בפלג גופו העליון מאחור בסמוך לתחנת אוטובוס, וכי מדובר בפיגוע טרור. כתוצאה מהדקירה, נפצע החרדי, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קל-בינוני.

כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיעו לזירה והחלו בחקירת הפיגוע. בהערכת מצב שקיים מפקד המחוז בזירה, קיבל סקירה ראשונית מפיקוד התחנה והמרחב על השתלשלות הפיגוע ופעולות שנעשו, והנחה על פעולות להמשך.

בתום הערכת המצב שהתקיימה בזירה, הטיל מפקד מחוז ירושלים את החקירה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. בדבריו שיבח את החתירה למגע, השילוביות, הזמינות והתגובה המהירה של שוטרי המחוז, שפתחו מיד בסריקות והביאו למעצרו המהיר של המחבל.

בשעה האחרונה עצרו שוטרי מחוז ירושלים לחקירה בימ״ר ירושלים חשוד נוסף בן 14 תושב כפר עקב. למרות שבפועל המחבל שנעצר ביצע את הפיגוע לבדו, נבדק כעת במשטרה הקשר שלו למחבל ומעורבותו, ככל שהייתה בפיגוע דקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות