מדוע כ”ץ הזעיק את ארדן: הפאנל עושה משר החוץ ‘קציצות’ • צפו

פאנל התכנית 'אזור מלחמה' בהגשת ברוך קרא בערוץ 13, דן על ההחלטה של השר ישראל כ"ץ להחזיר בבהילות את גלעד ארדן להתייעצויות • ספי עובדיה: "קשור למאבק על הירושה ביום שאחרי נתניהו" • קרא: "מכה אנושה לאו"ם, קשה להעריך אם יתאושש ממנה"
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 15:24

ברוך קרא: יואו, איזה שר גבר-גבר יש לנו, תראו מה הוא מספיק בחודשיים, מאז שהוא חזר לתפקיד: לבצע את האלתור הפנומנלי הזה,  שהוא לא מצא את הדף, ועל הדרך הכניס להוא (“בידיו נמצא תיק אונר”א…איפה הוא בדיוק?…אל תעשו כמו באו”ם, אל תחביאו אותו”)… איך הכניס להם… לעשות סדרת חינוך לשגריר הבראזילאי ביד ושם… (“אנחנו לא נסלח והוא אישיות בלתי רצויה במדינת ישראל”) – והיום הוא החזיר את השגריר ארדן מהאו”ם לישראל. מכה אנושה לאו”ם, קשה להעריך אם יתאושש ממנה. אין בכלל ספק שההתרעה הזו שכץ יצר תגרום לאו”ם מעתה להיות בעדנו.

תקשיב שניה השר כץ, בעבר השווית את עצמך להורדוס, אני מניח שבקרוב תדמה את עצמך לקיסינג’ר או משהו. סתם שאלה, אחרי הדו”ח באו”ם בעניין התקיפות המיניות, שלא הוצא בזכותך אלא בזכות ארגונים אזרחיים שתחקרו ודחפו את העניין הזה, האם לא היה כדאי שעכשיו ארדן יהיה שם, בחו”ל, יתראיין, ימנף את זה? רק אז, אם מזכ”ל האו”ם יתעלם, רק אז תחזיר אותו? אתה מבין? הריסות ופירוטכניקה לא תמיד עובדות בדיפלומטיה. גם אם אתה חולה על פיצוצים (ברקע, פיצוץ גשר מעריב, כץ שר תחבורה. “מהיום אין כבר דרך חזרה עד לשמיעת צפירת הרכבות”).

מה אתה אומר, ספי? היה כדאי? המהלך הזה יישא פרי? אולי אני לא מבין משהו?

ספי עובדיה: לי רצה מחשבה קונספירטיבית בראש, שזה בכלל לא קשור לעניין עצמו אלא קשור לשגריר באו”ם ולמאבק על הירושה ביום שאחרי נתניהו.

שרי רוט: אני חשבתי על זה, אבל אז לא שווה לו להחזיר אותו…

ספי: הוא הולך להחזיר את גלעד ארדן, שאתה יודע, זה שני אנשים שרואים את עצמם להנהגה, ואני אגיד לך גלעד ארדן מתי אתה תחזור, אם אני מייחס תחכום לישראל כץ.

גיל תמרי: אז יש לנו כאן שני עניינים, בין שגריר באו”ם שהוסיף לשמו האמצעי את השם ‘גלעד גימיק ארדן’ לבין ישראל כץ שטוען מאד רציני להוסיף לשמו את ‘ישראל גימיק כץ’. אין ספק, אף אחד באו”ם לא התרגש מהמהלך הזה, מהלך טיפשי שלא מועיל למדינת ישראל.

ברוך קרא: אין ערכים דיפלומטיים שאנחנו נפיק מזה.

תמרי: אתה צודק לגמרי, היה צריך להתראיין היום מעל לכל במה, להיכנס לכל אולפן טלוויזיה אפשרי, לפמפם את הדו”ח של פרמילה פאטן. במקום זה מה אנחנו מקבלים? שגריר על מטוס.

רוני בראון: אני כמעט לא רציתי להעיר, אבל שמעתי את ספי. ספי, דווקא אתה בתור אחד שמבין בפוליטיקה, מי שרואה את עצמו מועמד לראש ממשלה לא סופר מועמדים אחרים. לא קורא לו ולא מתייחס אליו. הוא בונה לו קמפיין ברגע שהוא מביא אותו.

השר ישראל כ”ץ הגיב היום: “עיתונאים שלא מבינים דבר בדיפלומטיה וכבוד לאומי תוקפים אותי כבר 48 שעות על המהלך הנחוש שאני מוביל באו”ם לטיפול בפשעים המיניים המתוארים בדו”ח שיזמנו.

הם רוצים שנעטוף בחיבוקים את מזכ”ל האו”ם, שמסרב לכנס את מועצת הבטחון לדון בממצאים ולהכריז על חמאס כאירגון טרור, למרות שהסמכות מוקנת לו.

הם רוצים שנמשיך במדיניות המתרפסת בפני האו”ם. לא במשמרת שלי.

החזרתי השבוע את השגריר שלנו באו”ם גלעד ארדן להתייעצויות. בהנחייתי, פנה השגריר ארדן לחברות במועצה שידאגו לכנס אותה. אם המזכ”ל לא יכנס, נפעל בדרכים אחרות. נעמוד על האינטרסים שלנו ונפעל נגד חמאס בנחישות ובצדקת הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות