כ-3500 יחידות דיור חדשות אושרו במעלה אדומים, אפרת וקידר

בשנה שחלפה מהעברת הסמכויות האזרחיות ביהודה ושומרון לשר בצלאל סמוטריץ: אושרו 18,515 יחידות דיור - המספר הגדול ביותר אי פעם של יח"ד שאושרו בשנה אחת • סמוטריץ': "ממשיכים לבנות את הארץ. היום כולם כבר מבינים שאיפה שיש התיישבות במרחבי הארץ שלנו יש ביטחון"
חיים טוויל
כ"ו אדר א' התשפ"ד / 06.03.2024 11:05

מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון אישרה היום (רביעי) כ-3500 יח”ד חדשות במעלה אדומים, אפרת וקידר.

מה, לא תצטרפו כדי להגן על הבית שלכם? זו הדרך להתנדב עכשיו

במהלך השנה האחרונה, מאז הועברו הסמכויות האזרחיות ביהודה ושומרון לשר בצלאל סמוטריץ’ בתפקידו כשר במשרד הביטחון, אושרו סך הכל 18,515 יחידות דיור ביהודה ושומרון – המספר הגדול ביותר אי-פעם של יחידות דיור שאושרו בשנה אחת.

סמוטריץ’ בירך: “השנה עשינו דברים גדולים למען ההתיישבות, זו התחלה טובה. במקביל לאישורי יחידות הדיור אנחנו מקדמים הסדרה של ההתיישבות הצעירה, סקרי קרקע והכרזות, מרכיבי ביטחון וכבישים ביהודה ושומרון בהיקפים חסרי תקדים”.

הוא הוסיף: “אויבנו מבקשים לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארץ והמסר שלנו הוא הפוך לחלוטין. מדינת ישראל תמשיך בעזרת ה’ לצמוח ולהתפתח בכל מרחביה, וההתיישבות תמשיך לגדול לשגשג ולפרוח.

“היום כולם כבר מבינים: איפה שיש התיישבות במרחבי הארץ שלנו יש ביטחון, איפה שאין התיישבות יש מפלצות של טרור שמאיימות על מדינת ישראל כולה. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא רצועת הביטחון של מדינת ישראל – מגן ישראל”.

הוא הודה “לראש ממשלה, לשר הביטחון, לשר לעניינים אסטרטגיים ולאנשי המינהל האזרחי ולשכת התכנון על שיתוף הפעולה”.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק פרסמה בתגובה לאישור הבנייה ביו”ש את מלות השיר “נבנה ארצנו”.

סטרוק גם הודתה לסמוטריץ’ והצהירה: “יחד נמשיך לקדם את ההתיישבות”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן, אמר בתגובה להחלטה: ״אנחנו מברכים על כ-3,500 יח״ד שאושרו היום במעלה אדומים, אפרת, וקידר שבגוש עציון. לאחר חודשים רבים שלא כונסה הוועדה ובמיוחד בימים קשים אלו, המשך הבנייה ביהודה ושומרון היה התשובה הציונית הראויה ביותר… אנחנו מודים לראש הממשלה נתניהו, לשר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ, לשר הביטחון יואב גלנט, לשרת ההתיישבות אורית סטרוק, לשרי הממשלה ולצוותים במינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון והמינהל האזרחי על ששמו את ההתיישבות על דרך המלך, בדרך לתיקון עוולות היסטוריות וחיזוק הריבונות באזור”.

נאמן הוסיף: “כעת נותר לאשר יחידות דיור נוספות שממתינות לאישור. מועצת יש”ע תמשיך לעבוד מול השרים וגורמי התיכנון על מנת שדירות אלו יאושרו ושמלאכת הבנייה ביהודה ושומרון לא תעצור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות