המסמך המפליל שאותר בעזה: כך חמאס מרגל אחר הג’יהאד איסלאמי

דובר צה"ל בערבית חשף מסמך של חמאס המעיד שהוא מרגל אחר הג'יהאד ומנסה להשפיע על תכני ההסברה שלו • בחמאס גם מבקשים לוודא שהג'יהאד לא מתרברב ביכולות השיגור שלו, בעיקר לאחר שרקטות שלו נפלו בשטח הרצועה ב'עלות השחר' - שהוביל למותם של תושבים
חיים טוויל
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 16:03

מסמך של המודיעין של חמאס חושף כי הארגון מרגל אחר הג’יהאד האיסלאמי  ופועל כדי להשפיע על תכני ההסברה של הארגון.

דובר צה”ל בערבית סא”ל אביחי אדרעי חשף היום (שלישי) את קיומו של המסמך, שהתגלה במהלך הפעילות הקרקעית של צה”ל בעזה. המסמך נכתב ב-2022 ומעיד על חוסר שביעות רצון של הנהגת חמאס מהתכנים התקשורתיים של מערכת הדוברות של הג’יהאד.

במסמך מודה חמאס באופן רשמי בירי רקטות כושל של הג’יהאד האיסלאמי במהלך מבצע ‘עלות השחר’ – שהוביל למותם של תושבים ברצועה. עקב כך, חמאס רוצה לוודא שבג’יהאד לא מגזימים בהצגת יכולות שיגור הרקטות שלהם.

בדוח – שמחבריו מזוהים עם המודיעין הצבאי של חמאס – מוזכרות שלוש תוכניות והפקות שמערך ההסברה של הג’יהאד עובד על הפקתן ואמורות להלל את פעילות הטרור של הארגון.

בסיכום הדוח, ממליצים כותביו במודיעין הצבאי לפעול מול דוברי הג’יהאד, על מנת לוודא שהחומרים לא יכללו ביקורת כלפי חמאס.

בנוסף, הדוח ירד לרמת פירוט שכולל דרישה לפנות לכתב תאמר אל-משעל מאלג’זירה על מנת לוודא לפני כל שידור שהתכנים שמועברים אליו מהג’יהאד האיסלאמי מקבלים אישור מדוברות הזרוע הצבאית של חמאס.

דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי: “הם (-חמאס וג’יהאד) מדברים על חמ”ל פלגים משותף, מפיצים סרטוני תעמולה משותפים, ומנסים להציג מצב של אחדות בין הארגונים, אך מאחורי הקלעים חמאס מרגל אחרי הג’יהאד האיסלאמי, פועל כדי לוודא שלא ירים את ראשו, ומודה ששיקר במצח נחושה כשעזר לארגון להפיץ שקרים על ירי הרקטות הכושל שלו, שהרג אזרחים עזתים רבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות