מאמר מערכת ב’יתד’: לא שגם אנו תורמים, רק אנו תורמים!

מאמר מערכת חריף ונוקב בביטאון 'דגל' יוצא נגד גיוס חרדים: "אין שוויון בנטל כי רוב מוחלט של הישראלים אינו לומד תורה" • "התורה היא החיים עצמם. לנתק בני ישיבה מהגמרא זה כמו לנתק מונשם מבלון החמצן שלו! איך יגיב הציבור החרדי? בדיוק כמו אדם שמבקשים לנתק אותו מהבלון"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 14:24

מאמר המערכת של ‘יתד נאמן’, ביטאון דגל התורה, תוקף היום (שלישי) בחריפות – תחת הכותרת “ואנשכנו כחמור” – את הדרישה לגייס חרדים.

במאמר – המתפרסם בגיליון יום שלישי, המופץ חינם ברבבות עותקים בכל הערים החרדיות –  נכתב: “מצב המלחמה הקשה העלה מחדש לסדר היום את הסוגיה של השוויון בנטל. מדובר גם בטיעונים רגשיים ומובנים של אנשים כאובים, שאי אפשר לענות להם במילים עם הגיון”.

עם זאת נכתב: “הכוונה האמיתית של המסתערים על חומות הקיום היהודי, היא דמגוגית. לדבר היום, אחרי ה-7 באוקטובר על ‘כוחי ועוצם ידי’ במקום לדבר על ‘אם ה’ לא ישמור עיר’, זו דמגוגיה או עיוורון, ואולי הומור תפל. צריך להיות עיוור, חרש או שוטה, כדי לא להבין מהיכן ולהיכן נושבת הרוח הרעה.

“זה בעיקר ענין של תיזמון ועיתוי לשפוך שמן עכור לשריפה: כשוך הבחירות המוניציפאליות, התקשורת לא חדלה מלהדהד את הטענות נגד הציבור החרדי על שמיצה את זכותו הדמוקרטית והלך להצביע, בניגוד לחילונים שבחרו לבלות בקניונים. התוצאה: בערים מעורבות עלה הכוח החרדי, וזעקת ה’גוואלד, כפייה דתית, הדתה’, פולחת את האויר”.

כותב המאמר תוקף את מסלולי הגיוס המותאמים למגזר החרדי: “בתוך תוכם, הם חרדים ביותר מהשיוויון בנטל, כי ללא ספק, אם זה היה קורה כפי שהם תובעים לפחות בפה, זה יגרום להדתה בצבא. אלא מאי, הם לא יאפשרו למתגייסים להמשיך באותו אורח חיים שממנו באו, וזו בדיוק כוונתם: ליצר כור היתוך ישראלי בעל טמפרטורה גיהנומית גבוהה!

“יהיו שיאמרו בהיתממות, יקימו יחידות מיוחדות, משימות יחודיות. מדובר במס שפתיים, כי בדיוק בשביל זה הם נלחמו נגד הרפורמה המשפטית: קודם נגייס אותם, בשאר יטפל הבג”ץ הליברלי והנאור שהכל שפיט בעיניו. הם יודעים שעתירה אחת, ואין יחידות נפרדות, אוכל שונה ועוד”.

ב’יתד’ מדגישים כי לומדי תורה הם שנושאים בנטל: “זהו ויכוח אידיאולוגי ואנחנו צריכים לומר זאת בקול רם: בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום, וצריכים הרבה לומדי תורה, יש מעט מדי, ואנחנו מכוונים ומעודדים שיהיו עוד ועוד לומדי תורה בעם ישראל, כי זה מחזיק את העם היהודי. אנחנו לא מוגנים אלא מגינים: תורה מגנא ומצלא!”

במאמר נכתב עוד: “הדיבורים שלהם על כביכול שיוויון בנטל הם דיבורי סרק ושקר. כי אם הציבור החילוני לקח על עצמו, למראית עין, את תפקיד שימור העם הישראלי, הציבור החרדי לקח על עצמו את תפקיד שימור העם היהודי, שזה התפקיד הכי חשוב, הכי קיומי, להיות או לא להיות. לדאבון לב, בענין הזה, אין שיוויון בנטל, כי רוב מוחלט של הציבור הישראלי אינו לומד תורה ואינו חי באורחותיה. להיפך, הוא בוסס בליברליות המחקה בדייקנות את הנלוזות שבאומות ומתבולל במדינתו.

“זה חוסר שויון בנטל, כיון שרק לומדי התורה הם שמקיימים את העם היהודי. לא אנחנו המשתמטים מחובה יהודית בת שלושת אלפי שנים, הם המשתמטים! זה לא שגם אנחנו תורמים, רק אנחנו תורמים, ומתוך דבקות באידיאל, אנחנו מוכנים להקריב וללמוד תורה באף”.

כותב המאמר מבהיר:  “במציאות שהתהוותה מסביב גבולותיה של ישראל, המדינית והצבאית, לחשוב שהצבא הוא שינצח בדרך הטבע, זה פשוט מגוחך, הטמנת ראש בחול. דיבורי הרהב חסרי האחריות של ראשי המדינה על כוח ועוצם יד, מנותקים מהמציאות. בלי לומדי התורה אין לנו לא זכות ולא יכולת קיום, וצריכים הרבה לומדי תורה, יש מעט מדי, ואנחנו מכוונים ומעודדים שיהיו עוד ועוד לומדי תורה בעם ישראל, כי זה מחזיק את העם היהודי”.

כותב המאמר מבטיח: “הם לא יוכלו למעט תורה והשיניים המושחזות שלהם יתרסקו על צוואר השיש של היהדות הנאמנה, כי בלי לומדי התורה אין קיום לעם ישראל. לומדי התורה מקיימים את העם היהודי, והם נושאים על גבם את זכות קיומו.  בזכות הגבורה שלנו, המשיך מרוץ הלפיד והתהדקו חוליות של שרשרת הדורות. רק בזכות הגבורה של החרדים בני העם היהודי, גם החילונים בני העם הישראלי כאן – והם יכולים לנסות לכפות עלינו את כור ההיתוך, כמובן ללא ההצלחה”.

הכותב הוסיף: “הרוח האנטי חרדית שמנשבת כרוח פרצים, פועלת לטובתנו. ככל שהיא מתעצמת, ככל שהיבטיה גלויים יותר, אנחנו מתחזקים יותר! ככל שהטשטוש מתפוגג, אנחנו מתלכדים לשמור על הבית. כי בשולי המחנה ישנם כאלה שעדין אינם מבינים זאת. בשולי המחנה ישנם כאלה שעובדים כסוכני שינוי ומנסים לשנות אותנו מבפנים תוך פעולת מלקחים מוחצת עם אלו שמנסים למעוך אותנו מבחוץ. המציאות הקשה מכה על קודקודינו וזועקת להגביה את החומות, כי לעולם שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים תשאף ל’ואנשכנו כחמור’ ונעירתם החלולה תמשיך להדהד”.

לפי כותב המאמר, “החוק הצפוי להיות מונח, או לא, כמו גם ההסתה שסביבו, ממחישים עד כמה תהום גדולה רובצת בינינו. החילוני אינו מבין כלל מהי תורה והוא מציע מתווים שאין להם היתכנות. תורה איננה רק חכמה! לימודה אינו לצורך מקצוע. תלמודה אינו רק לעילויים וכשרוניים בלבד. לימוד תורה לא נועד לספק ‘כלי קודש’, בהתאם לצורכי הקהילה. הוא אינו מיועד להכשיר מועמדים למשרות שיכולות לספק פרנסה. תורה היא אפילו לא רק ספר חוקים והנהגות. לימוד תורה הוא מטרה בפני עצמה. לשמה. המטרה היא עצם הלימוד. הלימוד הוא הערך. לא הידע, לא התוצאה!”

בהמשך המאמר נרמז על ההפגנות הסוערות במקרה ויעבור בכנסת חוק גיוס: “התורה היא החיים עצמם. לנתק בני ישיבה מהגמרא והסטנדר, זה כמו לנתק מונשם מבלון החמצן שלו! איך יגיב הציבור החרדי? בדיוק כמו אדם שמבקשים לנתק אותו מהבלון.

“התמונה המטלטלת של דמעות מרן ראש הישיבה [הגראי”ל שטיינמן זצ”ל] שהתבשר לראשונה על הבשורה הקשה של העברת החוק בגלגוליו הקודמים, עודנה חמה ורותחת, והיא תטביע את כל מי שינסה לגעת בידו המגושמת בלומדי התורה. המשימה-מזימה שלהם לא תעלה בידם. עצת ה’ היא תקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות