רבני ה-AKO נחשפו למהפכת הכשרות בצה”ל: “כל הבשר גלאט חלק”

בירושלים נחתמו ימי העיון של רבני AKO, המאגד את בכירי עולם הכשרות בארה"ב • מושב מיוחד הוקדש ללמידה על מערך הכשרות בצה"ל •  "המדיניות אותה הציב הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב איל קרים היא לספק לכל חייל מזון מהדרין"
אבי כץ
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 13:30

רבני AKO נחשפו למהפכת הכשרות של הרבנות הצבאית: בירושלים נחתמו ימי עיון של רבני AKO, המאגד בתוכו את בכירי עולם הכשרות בארה”ב, במהלכם דנו הרבנים בסוגיות טכנולוגית המזון, חידושים בתעשיית המזון בעולם ודרכי הפיקוח.

רבנים ומומחים בתעשיית המזון הציגו סוגיות הלכתיות בפני ראשי מערכות הכשרות, המעניקות כשרות לאלפי מפעלים ברחבי העולם ולהם השפעה ישירה על תעשיית המזון בישראל.

בשל המצב בישראל, בחרו השנה לערוך את הכנס דווקא בירושלים, תוך הבעת הזדהות וחיזוק לאזרחי ישראל. מדובר בגופי הכשרות המובילים בעולם המעניקים כשרות במפעלים רבים ברחבי העולם.

מושב מיוחד הוקדש ללמידה על מערך הכשרות בצה”ל.

רמ”ח הרבנות הצבאית אל”מ, הרב חיים ויסברג, סקר בפני הרבנים את הכשרות המהודרת הנהוגה במערך הכשרות הצה”לי. “המדיניות אותה הציב הרב הראשי לצה”ל תא”ל הרב איל קרים היא לספק לכל חייל מזון מהדרין”. אמר הרב ויסברג, שבעבר עמד בראש ענף הכשרות.

הרב ויסברג שידרג את מערך הכשרות בצה”ל כך שהוא עומד בסטנדרטים קפדניים וגבוהים העונים להגדרה כשרות מהודרת.

ראש ענף הכשרות, סא”ל הרב נריה רוזנטל, סקר את מערך הכשרות בזמן הלחימה ושיתף את הרבנים באתגרים איתם מתמודד אגף הכשרות.

הרבנים עודכנו כי בהובלת הרב הראשי לצה”ל תא”ל הרב איל קרים, רמ”ח הרבנות הצבאית אל”מ הרב חיים ויסברג וראש ענף הכשרות סא”ל הרב נריה רוזנטל הוחלט כי כל הבשר הנכנס לצה”ל יהיה חלק גלאט – דבר המהווה מהפכה של ממש.

הרב עזרא פרידמן, מנכ”ל ה-OU שארגן את ימי העיון, סיפר על שיתוף הפעולה בין הרבנות הצבאית לבין OU בשגרה ובתקופת הלחימה, וסיפר על התרשמותו הרבה מרמת הכשרות הגבוהה במיוחד שעליה שומרת הרבנות הצבאית בקפדנות רבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות