איום של צה”ל על תצפיתניות שחוששות מטילים ומחבלים

אחרי שצה"ל איים לשלול מהן את מענק השחרור • הורים של קבוצת תצפיתניות שחשות סכנה לחייהן והודיעו כי הן מסרבות לשרת במחנה ברמת הגולן - מאשימים: "צה"ל לא הפיק לקחים. איננו סומכים על הצבא" • הורה: "שלא תטעו - הבנות לא ישרתו שם. אין צורך להשאיר אותן על הגבול"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 12:49

צה”ל איים לשלול את מענק השחרור לקבוצת תצפיתניות שהודיעה כי היא מסרבת לשרת במחנה ערער ברמת הגולן – והוריהן האשימו: “צה”ל לא הפיק את לקחי 7 באוקטובר. אחנו לא סומכים עוד על הצבא”.

לפי הדיווח היום  (שלישי) ב’סדר יום’ ברשת ב’, הורי התצפיניות המשרתות במחנה – הממוקם בגזרת החרמון – הפגינו בכניסה למחנה נפח,  בדרישה לפגוש את מפקד אוגדת הבשן, תת אלוף ציון רצון – פגישה שהתקיימה מאוחר יותר.

ההורים גם דרשו לפנות את בנותיהם למחנה עורפי יותר, בטענה שצה”ל אינו מספק להם את המיגון הנדרש וכי הן חשות סכנה לחייהן.

איתן, אבא של אחת התצפיתנית, קרא בריאיון ב’סדר יום’ לאחר הפגישה: “שלא תטעו – הבנות לא ישרתו שם בצורה כזו או אחרת. העבודה שלהן יכולה להתבצע מכל מוצב אחר, אין צורך להשאיר אותן על הגבול. עם כל הכבוד לו, ההסברים של מפקד האוגדה הם ניסיון לסבן אותנו. הוא אמר שהחיילים צריכים אותן שם מנטלית”.

הריאיון המלא ב’סדר יום’:

בצה”ל הכחישו את הדיווח: “נדגיש כי לא נאמר לתצפיתניות שהן לא יקבלו מענקי שחרור במידה ויסרבו לעבור למחנה ערער.  צה”ל ער לתחושות התצפיתניות והוריהן. מפקד האוגדה הזמין את הורי התצפיתניות לשיחה, כדי לשמוע את אשר על ליבם ואת הנושאים שמטרידים אותם.

“חמ”לי התצפיות ממוקמים בהתאם לצורך המבצעי. מגורי התצפיתניות בבסיס ערער נגישים למרחב מוגן, בהתאם לזמן ההתמגנות המוגדר במרחב”.

אתמול פורסם ב’כאן חדשות’ כי מפקדת מחלקת תצפיתניות במחנה אמרה לחיילות, ששאלו מה עליהן לעשות בתרחיש של חדירת מחבלים לבסיס: “לבוא לקחת ממני מפתח ולנעול את עצמכן בחדרים”.

הורי החיילות שהציגו את תרחיש האימים בפני המפקדת אמרו כי בבסיס בו הן משרתות דלתות החדרים עשויות עץ פשוט וכי החדרים עצמם הם ללא כל מיגון.

כשהחיילות הציגו תרחיש נוסף בו שאלו מה עליהן לעשות במצב מלחמה, בו מטחי טילים רציפים נורים על הבסיס, ענתה להן מפקדת הפלוגה, כי יהיה עליהן “לעלות על אוטובוס שימתין להם בשער כדי לקחת אותן מהבסיס, או שלחילופין יפנו אותן ברגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות