“הזיה מוחלטת”: הכתב הצבאי על סבב המינויים של הרצי הלוי בצה”ל 

הכתב הצבאי לשעבר של גלי צה"ל, מתקשה להבין איך יכול הרמטכ"ל שכשל לבחור את הקצינים הבכירים הבאים בצה"ל • "זה כמו לתת לקבלן כושל שבנה לך בית שקרס - לבנות את הבית מחדש"
חרדים 10
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 10:29

צחי דבוש, הכתב הצבאי לשעבר של גלי צה”ל, מתקשה להבין איך יכול רמטכ”ל, שתחתיו התרחש המחדל הגדול בתולדות הציונות, לבחור את הקצינים הבכירים הבאים בצה”ל.

דבוש כתב: “לתת לרמטכ”ל שבמשמרת שלו התרחש טבח ה-7 באוקטובר למנות את הקצונה הבכירה של צה”ל, זה כמו לתת לקבלן כושל שבנה לך בית שקרס – לבנות את הבית מחדש. הזיה מוחלטת”.

הוא תהה: “הרופא שניתח לא צלח והניתוח נכשל. לא כדאי לחכות לרופא מומחה חדש שיגיע לתקן וינתח מחדש?”

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, התייחס גם הוא לסבב המינויים ושאל: “מה ההיגיון להחליף את אל”מ טל אשור, מפקד חטיבה דרומית בעזה שהחליף את אל”מ חממי ז”ל. סבלנות. גם הוא צבר ניסיון ונכון שיחזיק את הקו עד שיתייצב. שוב נזכיר אנחנו במלחמה אין מה למהר. לכל מח”ט חדש יהיה שכר לימוד יקר. את אל”מ אשור אפשר לפצות בהמשך הדרך. הוא קצין מנוסה והכי מתאים לעזור גם בשיקום האמון מול תושבי העוטף”.

צה”ל הודיע אתמול על שורת מינויים לתפקידים שונים, שמותנים באישור שר הביטחון יואב גלנט.

בין המינויים הבולטים: אלוף-משנה עדי גנון שימונה למפקד חטיבת גולני (חטיבה 1), ואל”מ אליאב אלבז – ימונה למפקד בית הספר לקצינים (בה”ד 1) ומפקד חטיבה 261.

אל”מ גיל ורנר יחליף בתפקיד מפקד חטיבת הדרומית באוגדת עזה את אל”מ אסף חממי הי”ד, שנפל בקרבות ב-7 באוקטובר. אל”מ טל אשור יחליף בתפקיד מפקד היחידה הרב-ממדית את אל”מ רועי לוי הי”ד שנפל גם הוא בקרבות במתקפת הפתע.

בנוסף, צה”ל הודיע כי סא”ל ג’ תמונה למפקדת בסיס עובדה בחיל האוויר, ותהיה האישה הראשונה שמכהנת כמפקדת בסיס בחיל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות