מטח כבד לעבר קריית שמונה: שוגרו כ-30 רקטות, זוהו נפילות I עדכונים

בעזה מדווחים: עיתונאי בערוץ אל-אקצא של חמאס נהרג בתקיפת צה"ל • גלנט: "מתקרבים לנקודת הכרעה בצפון" • חמאס: 30,631 נהרגו ברצועה • צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה מסוריה • עשרות עצורים במחאה נגד העברת הסיוע לעזה • עדכונים שוטפים
חיים טוויל
כ"ה אדר א' התשפ"ד / 05.03.2024 09:51
היום ה-151 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

22:59 – שתי סגירות מעגל תוך שעה; צה”ל תקף עמדות שיגור מהן בוצע ירי היום למרחב קריית שמונה

מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור במרחב א-טייבה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה הערב. בנוסף, כלי טיס תקף עמדת שיגור נ”ט במרחב ערב אל לויזה ממנה בוצעו שיגורים למרחב קריית שמונה.

מוקדם יותר היום מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב דבין ותשתית טרור של הארגון במרחב עייתא א-שעב.

22:45 – בעזה מדווחים: עיתונאי בערוץ אל-אקצא של חמאס נהרג בתקיפת צה”ל ברצועת עזה

על פי דיווחים בעזה מוחמד סלאמה, עיתונאי ושדרן בערוץ אל-אקצא של חמאס, נהרג בתקיפה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

22:35 – דיווח סעודי: ישראל תגיש את תשובתה לדרישות חמאס בשעות הקרובות

אל-ערביה הסעודי:  ישראל תגיש את תשובתה לדרישות של חמאס בשעות הקרובות. המתווכות פועלות כדי להגיע להפסקת אש בשבוע הראשון של רמדאן.

22:30 – בעזה מדווחים: רשת האינטרנט מושבתת באזורים נרחבים ברפיח ובמרכז הרצועה

22:00 – דובר הזרוע הצבאית של החות’ים: תקפנו 2 ספינות אמריקניות

דובר הזרוע הצבאית של החות’ים הודיע כי בוצעה תקיפה נגד שתי ספינות מלחמה אמריקניות באמצעות טילים וכטב”מים.

21:40 – נפילה בחצר בית בכפר בלום, אין נפגעים באירוע

21:35 – דיווח בתימן: שלוש תקיפות אוויריות אמריקניות נגד יעדים של החות’ים במחוז חודידה

21:00 – ראש ממשלת לבנון: נלמדת הצעה לשקט בגבול לבנון-ישראל

ראש הממשלה הלבנוני נג’יב מיקאטי: “שליח ארה”ב הציג ‘הצעה’ לשקט בגבול לבנון-ישראל, הנלמדת בידי יושב ראש הפרלמנט הלבנוני”.

20:08 – כ-30 שיגורים לאזור, מהן כ-10 יורטו

מטח לצפון: אזעקות הופעלו באזור קריית שמונה, בית הלל וכפר בלום בעקבות כ-30 שיגורים לאזור, מהן כ-10 יורטו. דיווחים על נפילה בקריית שמונה, ללא דיווח על נפגעים. יירוטים תועדו באזור כפר בלום. בצה”ל מעריכים כי המטח נורה בתגובה לתקיפה בדרום לבנון מוקדם יותר שבה נהרגו 3 בני אדם.

19:40 – צה”ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון, בהן עמדת שיגור שממנה נורו היום טילי נ”ט לישראל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה ב-6 מרחבים בדרום לבנון. בין המטרות, אתר שיגור בעייתא א-שעב שממנו שוגרו היום טילי נ”ט לבירנית. כמו כן, צה״ל תקף מפקדה מבצעית של הארגון במרחב ג’בל אל-בטם, עמדות שיגור במרחב אל מטמורה ומבנים צבאיים במרחבים מג’דל זון, חולא וכפרא.

19:20 – בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: “כל עסקת חליפין תתקיים רק לאחר הפסקת אש ועמידה בכל התנאים שלנו”

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: “כל עסקת חליפין תתקיים רק לאחר הפסקת אש ועמידה בכל התנאים שלנו. אנחנו מדגישים את הצורך בנסיגה ישראלית מוחלטת ובחזרת העקורים לצפון הרצועה. הגמישות שאנחנו מגלים במשא ומתן היא מתוך דאגה לעמנו – שלא יסכים לשום הסכם שלא כולל הפסקת אש ואת שבירת המצור”.

19:15 – מקור מצרי לערוץ אל-ע’ד: סבב השיחות בקהיר לגבי ההפוגה בעזה הוארך עד מחר

19:10 – הנשיא ביידן: “אישור עסקה להפסקת אש נמצא בידיים של חמאס”

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן התייחס למגעים להשגת עסקה לשחרור חטופים והפוגה בלחימה לפני שעלה למטוסו בקמפ דיוויד. עוד התייחס הנשיא להכנסת הסיוע ההומניטרי ואמר: “אין תירוצים, חייבים להכניס לרצועה עוד סיוע”.

18:35 – בלבנון מדווחים: שרפות בעקבות תקיפה ישראלית בכפר כפרא

בלבנון מדווחים כי צה”ל תקף בכפרא שבדרום המדינה. אש התקלחה במקום בעקבות התקיפות.

18:26 – דיווח: שלושה הרוגים בתקיפה ישראלית בבית בדרום לבנון

על פי דיווחים ברשתות זרות, שלושה בני אדם חוסלו בתקיפה של צה”ל באזור חולא שבדרום המדינה.

17:40 – סוכנות ידיעות ירדנית: מבצע הצנחת הסיוע בעזה – הגדול ביותר מסוגו עד כה

סוכנות הידיעות הירדנית פטרה דיווחה כי המבצע המשותף של ירדן וארה”ב, שבמסגרתו הוצנח סיוע הומניטרי לרצועת עזה היה המבצע הגדול ביותר מסוגו עד כה. לפי הדיווח, במבצע השתתפו שלושה מטוסי C-130 של חיל האוויר הירדני, שלושה מטוסים אמריקנים, מטוס אחד ממצרים ואחד מצרפת.

16:50 – מביך: סיוע הומניטרי שיועד לפלסטינים בעזה צנח בחוף זיקים

זמן קצר לאחר שארה”ב וירדן הצניחו חבילות סיוע הומניטרי בשטח רצועת עזה, התגלו חבילות רבות שצנחו בתוך שטח ישראל – בחוף זיקים. בין הציוד שהגיע לחוף היו חומרי ניקוי ומוצרי מזון שיועדו לתושבים הפלסטינים של הרצועה.

16:45 – חיל האוויר תוקף במרחבים בדרום לבנון

זמן קצר לאחר שנפילות באזור הצפון, ובהן פגיעות ישירות במבנים בקריית שומנה, מטוסי חיל האוויר של צה”ל תוקפים בשעה זו בכמה מרחבים בדרום לבנון.

16:35 – הירי בצפון: שתי נפילות בתוך שטח קריית שמונה

שתי נפילות בשטח קריית שמונה בירי לצפון בהן פגיעה ישירה בבית מגורים, ופגיעה נוספת בבית עסק בעיר. אין נפגעים בשני האירועים.

במטח הראשון פגעה רקטה אחת בבית מגורים בקריית שמונה. נגרם נזק למבנה ולרכוש.  המשפחה שביתה נפגע, שוהה בירושלים במסגרת מתווה הפינוי.

בשעה 14:22 הופעלה אזעקה נוספת: במטח השני אותרה פגיעה ישירה בחנות בגדים בעיר. נגרם נזק לרכוש ולמבנה. אין נפגעים בגוף.בנוסף, נפגעו מספר כלי רכב מרסיסים.

ראש העיר אביחי שטרן שוחח עם בעלי הבית ובעלי העסק שנכסיהם נפגעו כתוצאה מהשיגורים היום ועידכן אותם על הפגיעה.

16:25 – בלינקן במפגש עם ראש ממשלת קטאר: “יש לנו הזדמנות להפסקת אש מיידית, על חמאס להחליט”

בלינקן: “יש לנו הזדמנות להפסקת אש מיידית, להחזרת החטופים והגדלת הסיוע. על חמאס להחליט אם הם מוכנים לתנאי הפסקת האש”. על המצב ברצועת עזה אמר בלינקן כי יש להגדיל את הסיוע ההומניטרי שמוכנס: “המצב של נשים וילדים בעזה אינו מקובל ואינו יכול להמשיך. על ישראל למקסם כל דרך לאפשר סיוע למי שצריך”.

16:00 –  התמרון בעומק ח’אן יונס נמשך: מחסן אמל”ח אותר בסמוך לבית ספר, בין היתר עם ראשי קרב לרקטות

לוחמי היחידה ללוחמה בטרור מחטיבת המרום נלחמים בעומק חאן יונס תחת צוות הקרב של חטיבה 7. הלוחמים מבצעים משימות מיוחדות וממוקדות בלב השטח הבנוי, פושטים על דירות מסתור ומעוזים צבאיים של חמאס בשכונות השונות בחאן יונס.

בעקבות אינדיקציה מודיעינית, סרקו הלוחמים מספר תשתיות טרור של חמאס ואיתרו מחסן אמצעי לחימה שהוקם על ידי החמאס בסמוך לבית ספר המשמש כמחסה לאזרחים עזתיים. המחסן הכיל עשרות נשקים, תחמושת, ראשי קרב לרקטות ומרגמות, רימונים וציוד צבאי.

הלוחמים איתרו מחסן אמצעי לחימה נוסף בלב שכונה אזרחית: במחסן נתפסו עשרות ראשי קרב לרקטות, מחסניות ותחמושת, חלק מאמצעי הלחימה הוסלקו בשקים של אונר”א ובבורות מחבוא.

15:20 – אזעקות במנרה

שעה אחרי שבוצעו שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה, אזעקות הופעלו במנרה.

14:50 – צבא ארה”ב הודיע: הטלנו יחד עם צבא ירדן למעלה מ-30,000 מנות מזון בצפון הרצועה

אחרי שהנשיא ביידן הודיע שארצות הברית מצטרפת להצנחת הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה, עכשיו מגיעים המספרים: הצבא האמריקני הודיע שהטיל יחד עם צבא ירדן 36,800 מנות מזון בצפון הרצועה.

14:20 – אזעקות בקריית שמונה והסביבה – פגיעה ישירה בבית

אזעקות נשמעו בשורת מקומות בגליל העליון. בהם: קרית שמונה, הגושרים, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך ותל חי. פגיעה ישירה בבית מגורים בקריית שמונה. המשפחה פונתה לירושלים וכך נמנע אסון כבד.  בהמשך הופעלה אזעקה גם בשניר, ודווח על יירוט אחד.

14:15 – גלנט לשליח ארה”ב: “מחויבים למאמצים להגעה להסכם מדיני, אך מתקרבים לנקודת הכרעה באשר לפעולה צבאית בלבנון”

שר הביטחון יואב גלנט, אירח היום  בלשכתו את עמוס הוכשטיין, יועצו הבכיר של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן. בפגישתם, השניים שוחחו על התוקפנות המתמשכת מצד חיזבאללה, ועל המאמצים המדיניים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות ויביא להשבת תושבי הצפון לביתם, לאחר שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול והסגת כוחות חיזבאללה.

גלנט הדגיש בפני השליח הוכשטיין את מחויבותה של ישראל למאמץ המדיני, אך הבהיר כי התוקפנות של חיזבאללה מקרבת את ישראל לנקודת הכרעה באשר לפעולתה הצבאית בלבנון, ועלולה לגרור את האזור להסלמה מסוכנת.

הוכשטיין נשלח על ידי נשיא ארה”ב לתווך במגעים להסדר מדיני בצפון וביקר אתמול בלבנון.

13:20 – טענת הגורם בחמאס על קריסת השיחות – וההכחשה לאחר מכן

באסם נעים, בכיר בארגון הטרור, אמר לרויטרס כי שיחות המשא ומתן להפסקת אש בין ישראל לחמאס שנערכו בקהיר “קרסו ללא פריצת דרך, כשנותרו ימים ספורים עד הרמאדן”. עוד אמר הבכיר: “נתניהו לא רוצה הסכם, הכדור כעת במגרש של האמריקנים כדי להפעיל עליו לחץ לעסקה”.

זמן קצר לאחר מכן, גורם אחר בחמאס סתר את דבריו, ואמר שהמשלחת נשארת והשיחות נמשכות. לאמירה הזו הצטרף גם מקור מצרי, אך הוא הוסיף שהשיחות “נתקלות בקשיים”.

12:15 – אזעקות בגליל המערבי

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשומרה, ערב אל עראמשה וזרעית.

12:10 – סיוע הומניטרי הוצנח בידי איחוד האמירויות בצפון הרצועה

11:20 – מיה רגב בכנסת: “איך אפשר להשאיר שם נשים צעירות? 151 ימים של סיוט מתמשך”

רגב, ששוחררה משבי חמאס לאחר שנחטפה ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, נשאה דברים בכנס מיוחד לציון יום האישה הבין-לאומי בכנסת. “איך אפשר להשאיר שם נשים צעירות? דמיינו שזו הבת שלכם שיושבת שם. מה הייתם עושים כדי להציל אותה? דמיינו ש-151 ימים אתם לא יודעים מה עם הבן או הבת, הסב או האב. 151 ימים של סיוט מתמשך ובלתי נגמר”.

11:05 – משרד הבריאות הפלסטיני שנשלט בידי חמאס: 30,631 פלסטינים נהרגו ו-72,043 נפצעו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה

09:55 – עשרות עצורים במחאה נגד העברת הסיוע לעזה

כ-70 מפגינים שהגיעו לחסום את הסיוע הומניטרי לעזה פונו לפני זמן קצר בידי המשטרה ממעבר ניצנה. הם הועלו לטיוליות בידי השוטרים ונלקחו לנתיבות. עו”ד נתי רום מארגון חוננו מסייע ל-10 מפגינים אשר עוכבו לתחנת המשטרה לחקירה.

09:35 –  פעילי תנועת צו 9 הגיעו למעבר ניצנה כדי לחסום את כניסת משאיות הסיוע לעזה. כוחות מג”ב נמצאים במקום.

09:10 – צה”ל השלים את הטיפול במנהרת חמאס סמוך למעבר ארז, שבה תועד אחיו של סינוואר

כוחות צה”ל השלימו את אטימתה של מנהרת חמאס הסמוכה למעבר ארז. בצה”ל החליטו הפעם שלא לפוצץ את המנהרה אלא לאטום אותה בבטון, במבצע שנערך יותר משבוע – עם מאות משאיות מלט שהגיעו תחת אבטחה לרצועה וסתמו את המנהרה.

בתיעוד שפרסם דובר צה”ל בחודש דצמבר נראה מחמד סינוואר, אחיו הצעיר של יחיא סינוואר, נוסע רכב בתוך המנהרה.

08:25 – במערב ח’אן יונס נעצרו עשרות מחבלים מחמאס ומהג’יהאד שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה

כוחות אוגדה 98 ממשיכים בכיתור שכונת “חמד”: לוחמי עוצבת הקומנדו פשטו על תשתיות טרור של חמאס בשכונה ואיתרו בהן אמצעי לחימה רבים, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול כחלק מהמאמץ לפינוי התושבים ממרחב הלחימה, ועצרו ביממה האחרונה עשרות מחבלים מחמאס ומהג’יהאד האיסלאמי שניסו לברוח בחסות האוכלוסייה בשכונה.

צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל כעשרים מחבלים במהלך היממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, פגזי טנקים וכלי טיס מאוישים מרחוק. באחת התקיפות, בשיתוף פעולה של מכלול האש החטיבתי, מודיעין חטיבה וחיל האוויר סגרו מעגל על מחבל ובאמצעות הכוונה של מכלול האש החטיבתי, הוא חוסל בתקיפה מדויקת.

במהלך פעילות במרחב בית חאנון, מכלול האש של החטיבה הצפונית זיהה חוליית מחבלים שהפעילה רחפן במהלך פעילות הכוחות במרחב, לאחר הזיהוי מטוס קרב תקף וחיסל את החוליה.

כוחות חיל האוויר ממשיכים לתקוף מטרות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה וביממה האחרונה הותקפו מעל ל-50 מטרות.

08:15  – כוחות משטרה מפנים את המוחים שהגיעו למעבר כרם שלום במטרה למנוע כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה

06:40 – מטוס קרב יירט מטרה אווירית שחצתה משטח סוריה לישראל

כטב”ם חדר לשטח ישראל ככל הנראה מסוריה – ויורט על ידי מטוס קרב של חיל האוויר באזור הגולן.

04:15 – סגניתו של ביידן נפגשה עם גנץ: “יש להציג תוכנית אמינה להגנה על אזרחים לפני פעולה ברפיח”

לפי הודעת הבית הלבן, בפגישתה עם השר גנץ קראה קמלה האריס לישראל לנקוט בפעולות נוספות להכנסת סיוע לרצועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות