חוק גיוס? הגרמ”צ ברגמן: ‘אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה’

בדברים שנשא בכולל חזון איש התייחס זקן חברי 'המועצת' של 'דגל' לחוק גיוס בני הישיבות וניצל את המעמד להשמיע דברים נחרצים נגד חקיקת חוק שיחייב את בני הישיבות בגיוס לצבא •  "אני רוצה כאן להכריז במעמד זה שאנחנו לא נסכים לשום דבר בנוגע לגיוס בני הישיבות" • צפו בתיעוד
יוסף גרינבוים
כ"ד אדר א' התשפ"ד / 04.03.2024 00:09

על רקע החלטת שופטי בג”ץ כי על המדינה לנמק מדוע אינה מחוקקת חוק גיוס לבני הישיבות ועל החלטתה להימנע מכך ובהמשך לדברים שהצהיר שר הבטחון יואב גלנט כי “כולם חייבים לשאת בנטל” –  התייחס זקן חברי ‘המועצת’ של דגל התורה, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, בחריפות לכוונה לחוקק חוק שיכפה גיוס על בני הישיבות.

בעצרת מספד שנערכה בשבוע שעבר בהיכל כולל חזון איש על פטירת הגאון רבי משה צביון זצ”ל, ביקש הגרמ”צ לנצל את המעמד ולהשמיע דברים נחרצים, שיביעו את עמדת הציבור החרדי באופן חד וברור.

בדבריו אמר:

“אני רוצה להגיד לכם, אני רוצה כאן להכריז במעמד זה, זה עכשיו נוגע למעשה.

מה שאני רוצה להודיע.

שאנחנו לא נסכים לשום דבר, בנוגע לגיוס בני הישיבות.

כמו שסבר החזון איש ורבנו הגדול הרב שך זכותם יגן עלינו אמן.

ולא יעזור להם כלום!!!

אף אחד לא בעל הבית לוותר על התורה, לא יעזור להם כלום.

והקב”ה ירחם עלינו”.

נזכיר,  כי בתחילת חודש אלול האחרון, בעת שח”כ בני גנץ נכנס למעונו – הוא שמע ממנו דברים נחרצים וברורים ברוח זו. גנץ אמר אז לראש הישיבה כי הוא לא מבקש להתפשר על חוק הגיוס, כי אם להגיע להסכמות.

ראש הישיבה הגיב: “אנחנו לא יכולים להתפשר על התורה, כי אנחנו לא בעלים על התורה שאנו יכולים להתפשר על כך”.

שר הביטחון יואב גלנט קרא ביום רביעי האחרון  לממשלה לחוקק את חוק הגיוס מחדש – ולכלול בו גיוס של הציבור החרדי. הוא הצהיר אז: “כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום – יהיה מקובל עלי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה – מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות