גלנט בישיבת הממשלה: “אני מצטער לאכזב, מקומי בליכוד”

בסוף ישיבת ממשלה החליט שר הביטחון להשיב לביקורת שנשמעה כלפיו בליכוד ובקואליציה: "תזכרו שהחיילים שלנו במלחמה זה לא הזמן ולא המקום" • על חוק הגיוס: "הצבא זקוק עכשיו לכוח אדם. צריך מאות ואלפי לוחמים כדי לנצח.  זה לא עניין של פוליטיקה - זה עניין של מתמטיקה"
אריה ריבקינד
כ"ג אדר א' התשפ"ד / 03.03.2024 14:56

שר הביטחון, יואב גלנט, נשאל היום (ראשון) בישיבת הממשלה על ידי השר עמיחי שיקלי מדוע כינס בשבוע שעבר את מסיבת העיתונאים – שבה הצהיר כי יסכים לקדם את חוק הגיוס רק בהסכמת כל מפלגות הקואליציה.

“כל חבריי למפלגת הליכוד בעד צה”ל חזק ומנצח. הצבא זקוק עכשיו לכוח אדם. צה”ל צריך מאות ואלפי לוחמים כדי לנצח.  זה לא עניין של פוליטיקה – זה עניין של מתמטיקה”.

הוא הוסיף: “אני מציע למי שנמצא במערכת הפוליטית להפסיק לתקוף אחד את השני וללמוד מהלוחמים. בין חברי הכנסת ושרי הממשלה יש אנשים שתוקפים את צה”ל. זה חמור בדרך קבע, על אחת כמה וכמה בשעת מלחמה. תפקידי הוא להגן על החיילים גם מהתקפות מבית. תזכרו שהחיילים שלנו במלחמה זה לא הזמן ולא המקום”.

גלנט הצהיר בסוף ישיבת הממשלה: “אני מצטער לאכזב חלק מיושבי החדר כאן. הייתי בליכוד, אני נשאר בליכוד ואשאר בליכוד”.

השר מאיר פרוש הביע ביקורת מרומזת ואמר: “למה נחוצה ההצהרה קודם בתקשורת ורק אחר כך בישיבת ממשלה?”

את הישיבה ניהל שר המשפטים יריב לוין. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר ממנה בשל “שפעת קלה”.

בשבוע שעבר נשא שר הביטחון הצהרה בנושא הגיוס לצה”ל ובה קרא לשוויון בנטל השירות בצבא. “כעת, במלחמה, כשגובר הנטל על המשרתים, המלחמה הוכיחה – כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה”, אמר.

הוא הודיע כי לא יגיש את חוק הגיוס ללא הסכמת כל הקואליציה: “כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עליי, אבל ללא הסכמות כלל חלקי הקואליציה – מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק”.

בדיון קבינט המלחמה שהתקיים כיממה לאחר הצהרתו, תקפו השרים את שר הביטחון על דבריו.

יריב לוין האשים: “גלנט סוגר עכשיו את המפלגה שלו עם גנץ, הם מקימים ממשלה”,

מירי רגב עקצה: “למה אתה וגנץ רוצים להביא לבחירות? מה היה לך כל כך דחוף”.

גלנט השיב באותו דיון סוער: “אני לא קראתי לבחירות זה לא מופיע בנאום שלי. זו שעה שבה כולם צריכים להתגמש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות