אזעקות בחצרים ובבארי: 4 רקטות נפלו באזור באר שבע • עדכונים

חרדים 10
|
כ"ב אדר א' התשפ"ד / 02.03.2024 19:50
בכיר בממשל ביידן: “ישראל הסכימה לעסקה, הכדור כעת אצל חמאס” • שלושה מטוסים של צבא ארה”ב הצניחו יותר מ-35 אלף ארוחות ברצועה • דיווח: ספינת משא שתקפו החות’ים טבעה בים האדום • צה”ל: מחבלים השייכים לארגון המזוהה עם איראן חוסלו בתקיפה אווירית בלבנון • עדכונים שוטפים
היום ה-148 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

22:00 – נעצר המחבל שדקר ישראלי ליד חברון

צה”ל עדכן שאירוע הדקירה היום בדהריה שליד חברון, שבו נפצע בינוני תושב אשקלון – הוא פיגוע. המחבל נעצר בידי כוחות צה”ל במילואים והועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

21:45 – צה”ל: תקפנו מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב לבונה שבדרום לבנון. מוקדם יותר הופצץ מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחבי רמיה.

19:45 – אזעקות בחצרים ובבארי, רקטות נפלו באזור באר שבע

התרעות על ירי רקטות הופעלו בחצרים בנגב וקיבוץ בארי בעוטף. ארבע רקטות שוגרו מהרצועה ונפלו בשטחים פתוחים.

19:40 – חתרן: גנץ ייפגש עם סגנית נשיא ארה”ב האריס ביום שני. השר בני גנץ ייצא הלילה לוושינגטון וייפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס ובכירים בממשל. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ידע על הטיסה עד שגנץ התקשר לעדכן אותו  – אחרי שהפגישות נסגרו.

19:20 –  בכיר בממשל האמריקני אמר הערב: “כדי לתת מענה לצרכים ההומניטאריים של האוכלוסייה בעזה בהיקף הנחוץ, צריך להגיע להפסקת אש. הדרך להפסקת אש כרגע, היא הגעה לעסקה לשחרור החטופים”.

לדבריו, “הישראלים הסכימו לתנאי העסקה. אם חמאס יסכים לתנאים ויסכים לשחרר את החטופים, הפסקת אש של ששה שבועות תתחיל מיד. העסקה הזו נמצאת על השולחן. השיחות נמשכות עם חמאס בקטאר ואנחנו מקווים שנצליח להשיג הסכם עד הרמדאן. הכדור במגרש של חמאס. אנחנו ממשיכים לדחוף את זה הכי חזק שאנחנו יכולים”.

18:20 – גורם שמעורה במו”מ לחדשות 12: אין משלחת לקהיר ולא תצא אם לא נקבל תשובות

גורם בכיר שמעורה במו”מ טוען: אין משלחת ולא תצא שום משלחת לקהיר אם לא נקבל תשובות ברורות בשתי סוגיות: מספר החטופים – ומי בחיים כדי לייצר את הבסיס לעסקה, והמפתחות – כמה אסירים ישתחררו פר חטוף בקטגוריה. עד שלא תגענה תשובות בנושא הזה – לא תצא משלחת לקהיר, הדיווחים במצרים הם פייק ניוז.

•  חיזבאללה שיגר רקטה אחת מלבנון לבסיס צבאי באזור זעורה שבצפון רמת הגולן, לא הופעלה התרעה. הרקטה נפלה בשטח פתוח, לא היו נפגעים. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי.

לראשונה: ארה”ב הצניחה סיוע הומניטרי לרצועה. גורמים אמריקנים רשמיים שצוטטו ברויטרס עדכנו כי היום בוצע מבצע ראשון של ארה”ב להצנחת סיוע הומניטרי בעזה – שלושה מטוסי קרב אמריקנים מסוג 130-C הצניחו יותר מ-35 אלף ארוחות. לפי רשת התקשורת הפלסטינית קודס, המזוהה עם חמאס – הציוד הוצנח בדרום ובמרכז הרצועה.

• צבא תימן עדכן כי ספינת משא שהחות’ים תקפו בחודש שעבר טבעה אמש בים האדום. אם הדיווח יאומת – יהיה זה כלי השיט הראשון שהוטבע בידי החות’ים. צבא ארה”ב מסר לאחר התקיפה בחודש שעבר כי הספינה נשאה כ-41 אלף טונות של דשן. עתה בתימן הזהירו מ”קטסטרופה סביבתית”.

תושב אשקלון נדקר בזמן שביקר אצל רופא סמוך לחברון, מצבו בינוני. ישראלי בן 57 נפצע בינוני מדקירה בדהרייה, סמוך לחברון. הוא חבר לכוחות ההצלה במחסום מיתר ופונה לבית החולים סורוקה במצב יציב ובהכרה. נסיבות האירוע בבדיקה.

• בצה”ל  אישרו בצהרים: מחבלים השייכים לארגון המזוהה עם איראן חוסלו בתקיפה אווירית בלבנון

דובר צה”ל הודיע כי מחבלים השייכים לדיוויזית האמאם חסיין, שמשויכת לאיראן ופועלת למען ארגון הטרור חיזבאללה – חוסלו מוקדם יותר בתקיפת רכב בדרום לבנון. ההרוגים בתקיפה ביצעו בעבר ירי רקטי לשטח מדינת ישראל. בנוסף, מבנים צבאיים ותשתית של חיזבאללה הותקפו במהלך הלילה והבוקר במרחב בליידא.

•  בתוך 12 שעות: חיזבאללה הודיעו על הרוג חמישי מתקיפות צה”ל

צה״ל תקף את מרחב השיגור ממנו בוצע השיגור לעבר מרחב זיקים; חוליית מחבלים חוסלה. בהמשך לשיגור שבוצע אמש משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, תקף כלי טיס צה”לי את מרחב השיגור בצפון הרצועה ממנו בוצע השיגור וכמה מטרות נוספות, בהן בורות שיגור ותשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 ממשיכים לפעול במערב ח’אן יונס שבדרום הרצועה, וביממה האחרונה חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה. בין היתר נמצאו מטענים, רימונים, רובים מסוג קלאצ’ניקוב וווסטים. בנוסף, ברצף תקיפות אוויריות, מכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס שחיסלו שמונה מחבלים, בהם מחבלים שנשאו חפץ החשוד כמטען בסמוך לכוחות.

גם במרכז הרצועה חוסלו מחבלים: צוות הקרב של חטיבת הנח”ל חיסל כעשרים מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, מכלול האש החטיבתי זיהה חוליית מחבלים מעמיסה אמצעי לחימה על רכב שהחל לנסוע סמוך לכוחות, מכלול האש הכווין כלי טיס שסגר עליהם מעגל וחיסל אותם. בפעילות נוספת שביצעו הכוחות, זיהו מספר חוליות מחבלים בסמוך לכוחות ובשיתוף פעולה של מכלול האש החטיבתי וכוחות בשטח, החוליות חוסלו.

• דיווח ברשת סקיי ניוז בערבית: 3 בני אדם שנהרגו מתקיפת כטב”ם באזור נאקורה שבדרום לבנון. לפי רשת אלערביה’ בין השלושה שהיו ברכב אישיות בכירה בחיזבאללה.