בשבת בוצעו בגשר כביש 1 “עבודות בטיחות מצילות חיים שתוכננו”

האם עקב לחץ של "חברי כנסת חרדים" עבודות חיבור גשר מסילת רכבת 431 בכביש 1 בוטלו? • רכבת ישראל: "עבודות חיזוק החיבורים בוצעו כמתוכנן וללא הפרעה וללא צורך בחסימת כבישים" • גורם במשרד התחבורה: "העבודות של חיבור הגשר מתוכננות בכלל לעוד שלושה שבועות" 
חרדים 10
כ"ב אדר א' התשפ"ד / 02.03.2024 19:18

האם עקב לחץ של “חברי כנסת חרדים” העבודות ברכבת ישראל לחיבור גשר מסילת 431 בכביש 1 בוטלו?  כך דווח הערב ב’כאן חדשות’ בשם גורם במשרד התחבורה.

עוד דווח, כי הביטול התרחש לאחר שבמקום היו לא מעט כלים הנדסיים ומשאיות שהגיעו עם ציוד, ולמרות שהתקבלו כבר אישורים מכל הגורמים הרלוונטים.

אלא שלפי הודעות רכבת ישראל “עבודות הבטיחות מצילות חיים שתוכננו להתקיים במקטע חיבור מסילת 431 התקיימו כמתוכנן”.

בהודעת הרכבת נאמר: “ביום שישי 1.03.2024 תוכננה ובוצעה עבודת בטיחות מצילת חיים על מקטע גשר הרכבת מעל כביש מספר אחד. צוותי העבודה פעלו בשטח, כולל כוחות משטרה שהגיעו לטובת סגירת הכביש במידת הצורך.

“הצוותים ערכו סקר הנדסי על מנת להסיר את המפגע הבטיחותי וביצעו עבודות לחיזוק החיבורים של מערכת היציקה המאוזנת והחזרתה למצבה הקודם. מטרת עבודות הסקר והחיזוק שבוצע היו מניעת מפגעי בטיחות ממשתמשי הדרך הנוסעים מתחת מהגשר שנמצא בבניה”.

ברכבת ישראל הדגישו: “לטובת ביצוע הסקר והחיזוק שבוצע בשישי בערב לא נדרשה לבסוף סגירתו של הכביש. במוצאי שבת תתבצע הערכת מצב משותפת של גורמי המקצוע, הקבלן המבצע ורכבת ישראל לקביעת תוכנית עבודה להשלמתו של חיבור הגשר.

“העבודות בוצעו כמתוכנן וללא הפרעה וללא צורך בחסימת כבישים לנוסעים בדרך”.

ביום שישי משטרת ישראל הודיעה, כי בשל עבודות תשתית לחיבור גשר הרכבת הכבדה במחלף ענבה – כביש 1 מירושלים לתל אביב ייסגר החל מכניסת השבת למשך כ-24 שעות. החסימה תחל בשעה 17:30, והמקטע ייחסם הרמטית עד לקראת צאת השבת, בשעה 16:30. כמו כן תיסגר רמפת היציאה מכביש 1 מזרח לעיר מודיעין, אך התנועה בכיוון הנגדי לא תושפע.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בסביבות השעה 14:00 בצהריים, החלו גורמים ברכבת ליצור קשר עם חלק מקבלני התשתיות שאמורים היו להניח את הגשר – ועדכנו אותם שהעבודות עלולות להתבטל. זמן קצר לאחר מכן, הם קיבלו הודעה כי העבודות בוטלו.

לחרדים 10 נודע, כי יו”ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף פנה לראש הממשלה נתניהו ולשרת התחבורה מירי רגב, ואלה הבהירו כי אין עבודות בניה ולא בוצעו עבודות בניה.

גורם במשרד התחבורה אמר לחרדים 10: “נפלו מהגשר אבנים – אז ביצעו פריסה של רשתות הגנה, וזה בוצע  בליל שבת עד 22:00. העבודות של חיבור הגשר מתוכננות בכלל לעוד שלושה שבועות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות