גנץ: גיוס חרדים בהסכמה רחבה • קרעי על גלנט: חרחר ריב ומדון בעם

יו"ר המחנה הממלכתי על חוק הגיוס: "אנחנו בשעת רצון של החברה הישראלית בנושא הזכות לשרת בצה"ל. חובה לעשות זאת, בתהליך נכון ובהסכמה רחבה גם עם החרדים וגם עם הערבים" • קרעי לגלנט: "כאן פועלים לפי רצון העם ולא בהסכמה מוחלטת בסגנון צפון קוריאה":
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ד / 01.03.2024 16:10

חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, התייחס היום (שישי) לגיוס החרדים לצה”ל.

גנץ אמר: “אנחנו בשעת רצון של החברה הישראלית בנושא הזכות לשרת בצה”ל. הזכות הזו, הפכה בימים האלו לצורך לאומי וביטחוני דחוף. שמירה על צבא העם היא צורך קיומי של הבטחת עתידנו שאי אפשר להתפשר עליו. זה מה שרוב הציבור בישראל מבין – וזו החובה שלנו כנבחרי ציבור לפעול כדי שזה יקרה”.

הוא הוסיף: “לכולם מגיעות זכויות שוות. לכולם מגיע לשמור על אמונותיהם ודרך חייהם. וכולם צריכים לקחת חלק בזכות לשרת את המדינה. אפשר לעשות זאת. חובה לעשות זאת, בתהליך נכון ובהסכמה רחבה גם עם החרדים וגם עם הערבים”.

 

מוקדם יותר היום תקף השר שלמה קרעי את שר הביטחון יואב גלנט: “השבוע, בעוד לוחמינו נמצאים בחזית, החליט מי שהחליט שזה הזמן לחרחר ריב ומדון בעם. בבגדים מהודרים ובהילה ביטחונית החליט כי הוא השליט ובלעדיו לא ירים חבר כנסת את ידו בעד חוק שלא יקבל את אישורו והסכמת אלו החפצים בהפלת הממשלה.

“טוב עשה ראש הממשלה כשהבהיר שלבוש והילה לא להם נאוה תהילה, שהוא הממונה כאן, שיגיש גם יגיש הצעת חוק טובה בעיני העם, וכי כאן פועלים לפי רצון העם ולא בהסכמה מוחלטת בסגנון צפון קוריאה”.

הוא הוסיף: “במקום הסכמה מוחלטת כדאי להתמקד בניצחון המוחלט ובדרכים להגשמתו, כולל אגב שינוי תפיסה לגבי חלוקת הסיוע ההומניטרי שיביא להשבת חטופינו הביתה לחיים טובים ולשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות