מחטף או פיקוח נפש? חילול השבת: כביש 1 ייחסם בשל עבודות תשתית

מקטע מכביש 1 ייחסם החל מכניסת השבת ליממה, בשל עבודות תשתית ברכבת • ביהדות התורה זועמים: ניצלו העובדה שאורי מקלב יושב 'שבעה', כדי לבצע 'מחטף' • ב'ישראל חופשית' חוגגים: "החלטה מבורכת. גם תחת הממשלה הדתית והקיצונית ביותר שיש כאן עוד נותרה טיפת הגיון"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ד / 01.03.2024 12:30

אין פוצה פה ומצפצף: משטרת ישראל הודיעה היום (שישי), כי בשל עבודות תשתית לחיבור גשר הרכבת הכבדה במחלף ענבה – כביש 1 מירושלים לתל אביב ייסגר החל מכניסת השבת למשך כ-24 שעות.

החסימה תחל בשעה 17:30, והמקטע ייחסם הרמטית עד לקראת צאת השבת, בשעה 16:30. כמו כן תיסגר רמפת היציאה מכביש 1 מזרח לעיר מודיעין, אך התנועה בכיוון הנגדי לא תושפע.

במהלך העבודות, אנשי הרכבת אמורים לחבר את שני חלקי הגשר וכן לפרק את מכונת הדחיקה שנמצאת במקום.

על פי מכתב שיצא השבוע ממנכ”ל רכבת ישראל, משה (שיקו) זאנה, לשר הכלכלה ניר ברקת – מטרת העבודות הן הכנה להשלמת סגירת שני צידי הגשר. לדבריו של זאנה מדובר בעבודות שהן בגדר “פיקוח נפש” ויכללו הזזת כלים כבדים ופלטות כבדות הנמצאים כעת על הגשר וסביבתו שלצורך הזזתם דרושה חסימה הרמטית של הכביש.

מהמשטרה נמסר: “לצורך ביצוע עבודות פיתוח ותשתית יחסם לתנועה כביש 1 מחלף ענבה בשני הכיוונים. החסימה תחל ביום שישי 01/03/24 בשעה 17:30 ועד ליום שבת 02/03/24 בשעה 17:00. התנועה תופנה לכביש 431.

“יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות”.

ראשי יהדות התורה זועמים על משטרת ישראל וחברות התשתית שמנצלים את העובדה שסגן השר אורי  מקלב יושב ‘שבעה’ על אביו זצ”ל, כדי לבצע ‘מחטף.

אורי קידר, מנכ”ל ‘ישראל חופשית’, מיהר לחגוג על העבודות בשבת: “אנו מברכים את משרד התחבורה, רכבת ישראל ומשרד הכלכלה על ההחלטה הנכונה וברורה מאליה שבמדינת ישראל לא ניתן לחסום כביש ראשי באמצע שבוע. גם אם בעיכוב של חצי שנה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא, ומסתמן שגם תחת הממשלה הדתית והקיצונית ביותר שיש כאן עוד נותרה טיפת הגיון. גם אם יש מי שמנסה לקחת את החיים שלנו למאה ה-18, הוא לא יצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות