שטראוס נכנסה ל’רשימה השחורה’: ברקת קרא להחרים גם את אסם

שר הכלכלה הציג הערב את 'חוק המדבקה השחורה': על כל מוצר שמחירו עלה במלחמה תודבק מדבקה שחורה • בהודעה כתב: "אנו מאוכזבים מההתנהלות של שטראוס וקוראים לציבור הישראלי לקנות חכם" • יצא גם נגד אסם: "בחרה להעלות מחירים בשעת מלחמה - אל תקנו אסם!"
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 20:40

שר הכלכלה ניר ברקת קרא הערב (חמישי) לציבור להחרים את חברת אסם – והודיע כי הוא מקדם חקיקה נגד חברות המזון ברשימה השחורה שהעלו מחירים בזמן מלחמה.

לפי החוק החדש, על כל מוצר שמחירו יעלה תודבק מדבקה שחורה, כדי שהציבור יוכל לזהות מי העלה מחירים בשעת מלחמה.

ברקת: “החוק החדש יחייב להדביק מדבקות שחורות על מוצרים שמחירם עלה בשעת מלחמה. החברות ברשימה השחורה פוגעות בציבור הישראלי בשעה קשה של מלחמה, שכל העם פועל בסולידריות ורק החברות הללו מנותקות.

“לצערי. חברת אסם מעדיפה להיות ברשימה השחורה. היא מאמינה שהיא תעלה מחירים במלחמה ואתם תשכחו לה את זה. זה לא מפתיע כי רובכם לא יודעים שאסם היא כבר לא חברה ישראלית. אסור לאסם להעלות מחירים במלחמה. זו יריקה בפנים של כולנו וזו שבירת הסולידריות הישראלית. אחיי הישראלים זה בידיים שלכם לעצור את זה. אל תקנו אסם. אני אמשיך להילחם ככל שאני יכול לטובתכם”.

מוקדם יותר הודיע שר הכלכלה כי הכניס את חברת שטראוס ל”רשימה השחורה” של החברות שהעלו מחירים בזמן המלחמה. הוא דרש מן החברות להתחייב להוזיל את מוצריהן למחירים שלפני טבח 7 באוקטובר.

“אנו מאוכזבים מההתנהלות של שטראוס וקוראים לציבור הישראלי לקנות חכם”, נכתב בהודעת השר. שטראוס הודיעה מתחילת המלחמה שהיא אינה מבטלת את העלאת המחירים, שכבר נכנסה לתוקף, אך הבטיחה הקפאה של המחירים החדשים בהמשך.

מחברת שטראוס נמסר בתגובה: “כחברה ישראלית ציבורית ‘שטראוס’ פועלת בשקיפות מירבית ותוך מחוייבות כלפי הצרכנים לשמירה על רמת מחירים הוגנת ותחרותית. ‘שטראוס’ פועלת על פי הסיכומים עם משרד הכלכלה, מעניקה הנחות לקימעונאים בהיקפים רחבים יותר מאלו שסוכמו ואשר מכוחם נכללה ברשימה הלבנה מלכתחילה. למעשה, לצד המבצעים, סל המוצרים של החברה לקמעונאים כיום משקף מחיר נמוך יותר מאז 7 באוקטובר. גם בימים אלו נמצאת החברה בשורה של מבצעים במוצרים השונים, אשר הורחבו לקראת החגים ואין בכוונתה לעלות מחירים בעת הזו. צר לנו כי שר הכלכלה סירב להיפגש עם חברת ‘שטראוס’ כדי לשמוע את הנתונים האמיתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות