הקרב על בית שמש: האם ש”ס וגור יתמכו בעליזה בלוך בסיבוב השני?

סיעות ש"ס וגור כבר סיכמו על המשך שיתוף הפעולה ביניהן, גם לקראת הסיבוב השני, "מתוך רצון לשמור על צביון העיר, צרכי הקהילות וטובת התושבים" • האם יתאחדו סביב מועמד 'דגל' או שהפיצול החרדי יימשך? • הכל תלוי בתוצאות המו"מ בין כל הצדדים
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 19:31

עכשיו זה הדבר האמיתי: מספירת המעטפות הכפולות וקבלת תוצאות האמת של הבחירות המקומיות בבית שמש עולה, כי מי שעלו לסיבוב השני הם מועמד מפלגת דגל התורה שמוליק גרינברג, מול ראש העיר המכהנת עליזה בלוך.

ראש העיר לשעבר ומועמד ש”ס משה אבוטבול יוכל עתה להמשיך להקדיש את זמנו למשרד החקלאות.

לפי התוצאות הסופיות, שמוליק גרינברג מ’דגל’ קיבל 19,965 מקולות הבוחרים, ראש העיר עליזה בלוך במקום השני עם 18,909 קולות, ומשה אבוטבול משס במקום השלישי עם 17,958 מקולות המצביעים.

במועצת העיר ציר שלומי אמונים-בעלזא זכה ב-7644 קולות מול 5819 של הסיעה המרכזית בבית שמש הכוללת את גור, ויז׳ניץ והחסידויות הזעירות שתמכו בהם.

וזו חלוקת המנדטים במועצה: מפלגת ‘דגל’ זכתה ב-5 מושבים במועצה ותהיה הסיעה הגדולה, אחריה ש”ס עם 4 מושבים, כח-שלומי אמונים עם 3 מושבים, אגודת ישראל – 3 מושבים, הליכוד – 3 מושבים, עליזה בלוך – 3 מושבים, דרך – 2 מושבים, רינה הולנדר עם מושב אחד וכך גם הציונות הדתית.

מפלגת הפלג הירושלמי לא עברה הפעם את אחוז החסימה ונותרה בחוץ.

אז במי יתמכו בסיבוב השני סיעות ש”ס והסיעה המרכזית של גור? האם כל הסיעות החרדיות בעיר יתאחדו סביב מועמד ‘דגל’, כדי להביס את ראש העיר המכהנת – או שהפיצול החרדי יימשך גם בסיבוב השני?

סיעות ש”ס וגור כבר סיכמו היום על המשך שיתוף הפעולה ביניהן, גם לקראת הסיבוב השני.

בהודעה משותפת לסיעות ש״ס ואגודת ישראל בבית שמש נאמר: “ראשי הסיעות סיכמו על המשך שיתוף הפעולה לגבי הבחירות בבית שמש גם לקראת הסיבוב השני, זאת מתוך רצון לשמור על צביון העיר, צרכי הקהילות וטובת התושבים”.

נזכיר, במסגרת ‘דיל’ שרקם אריה דרעי עם אגו”י בבית שמש, הודיעו גור וויז’ניץ על תמיכה באבוטבול, כאשר ויז’ניץ אף חוזרת בה מתמיכה מוקדמת בגרינברג.

במו”מ שינהלו עתה הצדדים יתמקדו בעיקר בתופין האמיתי: תפקיד יו”ר ועדת התכנון והבניה בבית שמש. ניתן להעריך כי ש”ס וגור ינסו גם לסחוט הישגים נוספים, כולל לקראת הריצה לבחירות לכנסת, תמורת תמיכה בגרינברג.

בינתיים כבר התקיימה היום פגישה ראשונית בין יו”ר ‘דגל’ משה גפני ויו”ר ש”ס אריה דרעי. השניים דנו על חוק הגיוס שהופך לתפוח אדמה לוהט במיוחד –  ועל  בית שמש, כאשר גפני מבקש לעשות הכל כדי שראש לשכתו לשעבר ובן טיפוחיו שמוליק גרינברג יכנס ללשכת ראש העיר.

מבדיקה של חרדים 10 האם הפגישה תואמה מול בתי הרבנים בהנהגה הרוחנית של ‘דגל’ נטען: “זכותו כיו”ר המפלגה לנהל שיחות לצורך ניהול פוליטי של המהלכים”. נזכיר, כי גפני לא עלה מאז פטירת הגרי”ג אדלשטיין אל ביתו של מרן הגר”ד לנדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות