שני יהודים נרצחו בפיגוע בתחנת דלק בכניסה לעלי

שני יהודים הי"ד נרצחו בפיגוע ירי אחר הצהריים בתחנת הדלק בכניסה לישוב עלי • יו"ר הישוב: "מדובר בפיגוע קשה, לצערנו הכתובת הייתה על הקיר" • את המחבל חיסל אביעד גזבר, מבעלי 'חומוס אליהו' במתחם • המחבל - תושב מחנה הפליטים קלנדיה, קצין חקירות במשטרה הפלסטינית
חיים טוויל
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 17:41

שני יהודים הי”ד – צעיר בשנות ה-20 וגבר כבן 57 – נרצחו בפיגוע ירי אחר הצהריים (חמישי) בתחנת הדלק בכניסה לישוב עלי בבנימין.

אביעד גזבר, אחד מהבעלים של מסעדת ‘חומוס אליהו’ שבתחנה, שיצא להתרעננות משירות מילואים בחאן יונס, ירה על המחבל וחיסל אותו.

המחבל הוא מוחמד יוסף דיאב מנאסרה – קצין במשטרה הפלסטינית בדרגת רב סרן, המתגורר במחנה הפליטים קלנדיה הסמוך לירושלים. למנאסרה היו שני מאסרים קודמים, והוא שוחרר בפעם האחרונה מכלא עופר בשנת 2019, לאחר שריצה עונש מאסר בגין עבירות אמל”ח.

לפי צה”ל מתבצעות סריקות אחר מחבלים נוספים.

חובש בכיר במד”א אברהם אפלבאום סיפר: “מדובר בזירה קשה מאוד שהחזירה אותי לפיגוע הקודם שהיה במקום רק בחודש יוני האחרון וגם לשם הגעתי בין הראשונים. היום הגעתי מהר למקום וראיתי רכב שבתוכו יושב גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא ללא נשימה וללא דופק בסמוך לרכב שכב גבר נוסף כבן 57 מחוסר הכרה עם פצעי ירי. נער כבן 17 שהיה ברכב לא נפגע”.

פאראמדיק מד”א שמואל ריינוס סיפר: “סרקנו את הזירה והגענו לפצועים ומיד התחלנו בבדיקות רפואיות שני הגברים היו ללא נשימה וללא דופק, ותוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם. מדובר בפיגוע קשה מאוד.”

אריאל אלמליח, יו”ר הישוב עלי: “מדובר בפיגוע קשה. לאחר הפיגוע לפני שנה בתחנת הדלק בעלי התרחש במקום פיגוע נוסף. כעת כוחות הביטחון יחד עם רבש”ץ הישוב עלי מבצעים סריקות במקום. לצערנו הכתובת הייתה על הקיר”.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, בזירת הפיגוע: “אנחנו עם שני נרצחים בפיגוע קשה וכואב. הטרור כאן ובעזה הוא אותו טרור עם אותם מחבלים ואותן שאיפות. חובה לעלות להתקפה מוחצת נגד הטרור ביהודה ושומרון. יש להיכנס למרכזי הערים, להרוס תשתיות ולמגר מחבלים עד תום בדיוק כמו בעזה”.

ח״כ לימור סון הר מלך אמרה בתגובה לפיגוע: “הפיגוע הנורא בתחנת הדלק בעלי מוכיח שוב כי האויב הערבי ביהודה ושומרון אינו שונה מאחיו בעזה ולשניהם אותה המטרה – להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים ללא הבחנה. הפתרון היחיד הוא מלחמת חורמה ללא מיצמוץ בכל גילוי של טרור ולו הזעיר ביותר ובמקביל הרחבת ההתישבות וחיזוק אנשיה החלוצים ולא להיפך… רק כאשר נבין זאת ולאור כך נפעל נזכה לחיות בארצנו לבטח. אני שולחת תנחומים מלב דואב למשפחות הנרצחים הי”ד”.

צילום: חיים גולדברג, פלאש90

בחודש יוני האחרון התרחש פיגוע רצחני, ממש באותו מקום.

שני מחבלים, מהנד שחאדה וח’אלד מצטפא עבד א-לטיף צבאח, הגיעו ברכב לכניסה לישוב עלי, פתחו באש לעבר שומר הכניסה לעלי ופצעו אותו באורח בינוני. הם המשיכו מזרחה, נכנסו למתחם תחנת הדלק הסמוכה, וירו לעבר מסעדת ‘חומוס אליהו’ במתחם.

בפיגוע אז נרצחו אלישע אנטמן (בן 18) ועופר פיירמן (בן 63) הי”ד שניהם תושבי עלי, הראל מסעוד (בן 21) תושב יד בנימין ונחמן שמואל מורדוף (בן 17) תושב אחיה הי”ד.

סייר ביטחון של היישוב שהיה בקרבת מקום חיסל את אחד המחבלים באמצעות נשקו האישי. המחבל הנוסף נמלט באמצעות רכב שגנב בתחנת הדלק, נטש אותו לאחר זמן מה, כשהוא משאיר בתוכו את הנשק עימו ביצע את הפיגוע, רובה M-16, ועלה על מונית בדרך לג’נין.

בתום מצוד שנערך בהובלת השב”כ, כוח של הימ”מ חיסל את המחבל השני כששהה במונית ליד טובאס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות