סמוטריץ’: טעות להפר את הברית הפוליטית עם החרדים בגלל הגיוס

יו"ר הציונות הדתית בטור ב'מקור ראשון': "אם יש מישהו שמאמין שגנץ לא ייתן לחרדים לאחר הבחירות הבאות פטור למאה שנה באיזה ישראבלוף חקיקתי, אם הם רק יסכימו לבגוד בנתניהו ולהקים איתו ממשלה - יש לי בית למכור לו על הירח"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 14:39

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, מתייחס בטור שיפורסם מחר (שישי) בעיתון ‘מקור ראשון’, לחוק גיוס חרדים.

“אם יש מישהו שיודע לגייס מחר את כל החרדים, שירים יד. אם יש מישהו שמאמין שגנץ לא ייתן לחרדים לאחר הבחירות הבאות פטור למאה שנה באיזה ישראבלוף חקיקתי, אם הם רק יסכימו לבגוד בנתניהו ולהקים איתו ממשלה – יש לי בית למכור לו על הירח”, כתב סמוטריץ’.

“כאילו הפטור לחרדים מגיוס התחיל לפני שנה, כשנכנסתי לראשונה לקואליציה עם המפלגות החרדיות כראש מפלגה. כאילו זו הקדנציה הראשונה שבה הציונות הדתית על גלגולי מפלגותיה יושבת באותה קואליציה עם החרדים. כאילו הממשלה הקודמת, שכיהנה יותר משנה בלי חרדי אחד, עשתה צעד אחד בדרך לגיוס חרדים”.

הוא הדגיש, כי למרות השוני בעמדות – אסור לפרק את השותפות עם המפלגות החרדיות בגלל סוגיית הגיוס. “יש לנו מחלוקת עמוקה עם החרדים בסוגיית הגיוס, אבל זו תהיה טעות קשה להפר בגללה את הברית הפוליטית איתם. בשנה האחרונה עשיתי כשר אוצר לא מעט צעדים כדי לקדם שילוב חרדים בצבא ובשוק התעסוקה.

“אמרתי שוב ושוב שדווקא קואליציה כזו עם החרדים יכולה וצריכה להיות הזדמנות לעשות את זה יחד. נתוני הלמ”ס מלפני שלושה שבועות מלמדים על גידול חד בהשתתפות של גברים חרדים בשוק התעסוקה, מגמה שאם תימשך תבשר את בואו של השינוי הדרוש. אני מאמין ופועל שכך יהיה גם ביחס לשירות בצה”ל. אני משתדל להציב בפני הציבור החרדי את התביעה לשותפות ממקום עמוק בלב, כתביעה מוסרית, תורנית, יהודית ולאומית, ולא כמקום להתנגח בו, וככזו אני מאמין שהיא תתקבל ותועיל הרבה יותר מקיתונות של אש וביקורת, צודקות ככל שיהיו.

“אני מאמין שהברית הפוליטית שלנו עם המחנה הלאומי, הכולל את הליכוד והחרדים, היא הדבר הנכון לציונות הדתית ולמדינה. אנחנו כמובן לא מחרימים אף אחד ולא מתנגדים לממשלות רחבות יותר. עד כה זה לא קורה בגלל חרמות מהצד השני, הן על הליכוד ונתניהו והן עלינו. וכמו בכל ברית פוליטית, יש בה פשרות ויש בה תן וקח הדדי. זה לא מושלם וזה דורש הרבה סבלנות והתמדה, אבל בסך הכול זה עובד ואנחנו מתקדמים בכל התחומים. בקדנציה הקודמת ראינו את האלטרנטיבה – ברית עם אויבי ישראל והשמאל הרדיקלי, שמתעב את הציונות הדתית, רחוק מריח יהדות ומתנכר לארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות