בגלל סירוב פקודות: תשעה לוחמים בגבעתי שנלחמו ברצועה הודחו

חיילים מהפלוגה המבצעית הוותיקה הוצאו מהלחימה בעזה, לאחר שלטענת מפקד הפלוגה הסתובבו ללא קסדות ו-ווסטים • הלוחמים: "נלחמנו, איבדנו חברים, ועכשיו זורקים אותנו" • דובר צה"ל: "הם הוצאו עד לקיום תחקיר בעניין"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 10:00

9 חיילים ממחלקה אחת בגדוד צבר של גבעתי ששירתו ברצועת עזה, הודחו באמצע הלחימה והוצאו מהרצועה בתחילת השבוע – באשמת סירוב פקודות. כך דווח היום (חמישי) ברשת ב’.

הלוחמים לחמו ארבעה חודשים בח’אן יונס, זייתון, שאטי, רימאל ובג’בלייה. הם נדרשו על ידי המ”פ לאסוף את חפציהם ולצאת מהרצועה.

לטענתם, “המ”פ אמר לנו ‘תוך עשר דקות תאספו את הציוד שלכם ותעופו מפה, אני לא סומך עליכם'”.

מדובר בפלוגה המבצעית הוותיקה ובחיילים שעומדים להשתחרר בתוך ארבעה חודשים.

החיילים, כך נטען נגדם, סירבו פקודות. אחד החיילים הפקיר עמדה והם הסתובבו בלי קסדות ו-ווסטים.

בתחילה נענשו בכך שניתנו להם שמירות נוספות על עמדות. ביום ראשון חזר המ”פ לפלוגה ואמר להם: “אני מתעסק בלחימה, הבנתי שאתם מסרבים פקודות ומסתובבים ללא נשק, אני לא סומך עליכם. אתם יוצאים מכאן ותשובצו במקומות אחרים וניקח מכם את תקן הלוחם”.

החיילים טוענים שסיכנו את חייהם במשך תקופה ארוכה: “נלחמנו, איבדנו חברים, ועכשיו זורקים אותנו. היינו צמודים אל המפקדים בנמ”ר, הפקירו אותנו מפקדים שהיינו איתם בכל הלחימה מעל הקרקע ומתחת. עכשיו מאיימים עלינו שייקחו מאיתנו את תעודת הלוחם ואת כל מה שמגיע לנו”.

הוריהם של החיילים טענו: “החיילים היו תקופה ארוכה בעזה והיו תשושים ושחוקים לגמרי. במקום להוציא אותם להתרעננות, במקום לתת להם קב”ן כשביקשו – משפילים אותם, זורקים אותם בלי טיפת רגישות ומאיימים עליהם שהם יאבדו את תעודת הלוחם”.

דובר צה”ל מסר בתגובה: “מדובר במספר חיילים אשר חרגו מפקודות הצבא והוצאו מהרצועה עד לקיום תיחקור בעניין. מחר ייערך תחקור בראשות מפקד החטיבה ובסופו יתקבלו החלטות. החיילים לא הודחו מתפקידם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות