חוק גיוס החרדים: הממשלה שוקלת ייצוג חיצוני במקום היועמ”שית

חרדים 10
|
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 09:34
היועצת המשפטית לממשלה טוענת כי היעדר מסגרת לדחיית שירות מחייב לעצור את תקצוב הישיבות החרדיות מנגד, בממשלה זועמים על הקשר בין אי הגיוס לבין הפגיעה בתקציב הישיבות, וטוענים שאי אפשר לקשור בין הדברים

מחלוקת משמעותית בין היועמ”שית, גלי בהרב-מיארה, לבין הממשלה סביב חוק גיוס חרדים. כך דווח הבוקר (חמישי) העיתון ‘ישראל היום’.

על פי הדיווח, בהרב-מיארה טוענת כי אם לא תתקבל החלטה שתפתור את סוגיית גיוס החרדים עד סוף חודש מרץ, העברות הכספים לישיבות והכוללים יופסקו באופן מיידי.

בכירים בממשלה פנו לאנשיה של היועמ”שית ואמרו, כי זו לא עמדתם. בממשלה מתנגדים לעמדה זו ואומרים, כי אם היועמ”שית תתעקש להציג עמדה זו בבג”ץ, הם ישקלו לדרוש ייצוג חיצוני.

לקראת הדיונים בבג”ץ בסוגיית גיוס החרדים, פרסמה בהרב-מיארה כבר לפני כשבוע את עמדתה.

לדברי היועמ”שית, היעדר מסגרת נורמטיבית שתאפשר את דחיית שירותם של תלמידי הישיבות – או אי גיוסם – כדין, משליך על חוקיות מתן התמיכות בגין אותם תלמידים.

בממשלה זועמים על הקשר בין אי הגיוס לבין הפגיעה בתקציב הישיבות. לטענת גורמים בממשלה, אי אפשר לקשור בין הדברים.

סוגיית התמיכות בישיבות ובכוללים תידון בבג”ץ ב־18 במרץ, ובדיון תצטרך המדינה להסביר למה לא לנתק בין אי הגיוס להפסקת התקצוב.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע אמש כי לא יקודם חוק גיוס שלא יהיה מקובל על מפלגת המחנה הממלכתי. “כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום יהיה מקובל עלי”, אמר גלנט בהצהרה לתקשורת, “אבל ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה, מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק”.