סוכלו פיגועי ירי ומטען: המסתערבים וכוח צה”ל עצרו שני מחבלים • צפו

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים והשב"כ חשפו וסיכלו פיגועי טרור של ירי ומטען שתכננו שני מחבלים • כוונותיהם נחשפו בחקירה לאחר שיצרו קשר עם מחבל חמאס בעזה וביקשו מימון לפעולות  הטרור, תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת • היום יוגש נגדם אישום על ידי הפרקליטות
חיים טוויל
כ' אדר א' התשפ"ד / 29.02.2024 09:20

שני מחבלים ממזרח ירושלים ומשכם נעצרו בחשד שיצרו קשר עם חמאס בעזה, בניסיון לקבל מימון לפיגוע טרור שהתכוונו להוציא לפועל.

בתחילת החודש, החלה חקירה בשב”כ וביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים, בחשד למגע עם סוכן זר וקשירת קשר למעשה טרור.

בהכוונת שב”כ, לפני כשלושה שבועות עצרו בלשי ימ”ר מחוז ירושלים ולוחמי יחידת המסתערבים של מג”ב מחבל – תושב ישראל בן 17 – המתגורר במחנה פליטים שועפאט. במקביל, בסיוע כוח צה״ל, נעצר ביו״ש קרוב משפחתו – פלסטיני, תושב שכם בן 29.

החשודים נחקרו, ומעצרם הוארך בבימ”ש מעת לעת.

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב”כ עולה, כי שני המחבלים יצרו קשר ביוזמתם בשנה שעברה, בטרם החלה המלחמה, עם מחבל חמאס בעזה.

לפי החשד, המחבל בן ה-17 רצה לייצר חומר נפץ במטרה לבצע פיגוע טרור במתווה של מטען, חיפש באינטרנט על אופן ההכנה של מטען ולצורך כך ניהל שיחות בטלגרם מול אותו מחבל חמאס עזתי על כך.

המחבל משועפט שיתף בתוכניתו גם את בן דודתו הפלסטיני, וביקש ממנו לנהל את המשא והמתן מול המחבל בחמאס מעזה עמו יצר קשר, תוך הזדהות כחוליית טרור מאורגנת שרוצה להוציא פיגועים נגד ישראלים.

מהחקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ עולה, כי המחבל הפלסטיני נעתר לבקשת הנער וקיבל את הצעתו, לקח על עצמו את ניהול המשא והמתן אל מול הגורמים העוינים בעזה, ויחד עם החשוד הם ניסו לארגן נשקים ומימון כספי לטובת מימוש פיגוע ירי ומטען נגד מטרות ישראליות.

לאחר פרוץ המלחמה נותק הקשר שלהם עם מחבל החמאס בעזה.

עם סיום החקירה בשב”כ ובימ”ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם בראשית השבוע הצהרת תובע. מעצרם הוארך עד להיום  לצורך הגשת כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

בחודשיים האחרונים הוגשו כתבי אישום, בתום חקירת מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ, נגד שתי חוליות מחבלים תומכי דאעש תושבי מזרח ירושלים, שתכננו והתכוונו אף הם לבצע פיגועי טרור באמצעות מטענים.

בשנה החולפת סיכלו במשטרה בסיוע שב”כ, עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג”ב הפועלים בגזרות השונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות