ערבים בהר הבית? קבינט המלחמה הפקיע את סמכות בן גביר לקבוע

קבינט המלחמה החליט להפקיע את הסמכות של בן גביר להגביל הגעת מתפללים ערבים להר הבית ברמדאן - ושלא ישתתף בקבלת ההחלטות • השרים לנתניהו: "בנושא נפיץ כזה - אין מקום לשיקולים זרים ופוליטיים" • בן גביר על הדיווח: "מצפה מראש הממשלה להכחיש"
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 20:55

קבינט המלחמה יחליט להפקיע מהשר לביטחון לאומי, אתימר בן גביר, את הסמכות לקבל החלטה לגבי הגבלת עליית מוסלמים להר הבית בחודש הרמדאן. כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12.

על פי הדיווח, השרים בני גנץ, גדי איזנקוט ויואב גלנט הפעילו לחץ על ראש הממשלה – ודרשו שבן גביר לא ישתתף בהחלטות בנושא הר הבית. “בנושא נפיץ אין מקום לשיקולים זרים ופוליטיים”, הבהירו.

עוד דווח, כי קבינט המלחמה צפוי להחליט, בניגוד לעמדת השר לביטחון לאומי, כי לא יוטלו הגבלות גורפות על כניסת ערביי ישראל להר הבית וכי המשטרה תקבע מכסת מתפללים לפי קיבולת ושיקולי בטיחות בלבד.

בשלב ראשון תותר כניסת 60-50 אלף מתפללים להר הבית ובהמשך ייתכן שאף יותר.

ההחלטה של שרי הקבינט להפקיע את סמכותו של בן גביר מהנושא הרגיש, הגיעה לאחר אזהרה של קצינים בסגל הפיקוד של המשטרה, לפיה אם הדרישות להגבלת מתפללים ערבים תתקבל – הדבר עלול להביא להתלקחות בירושלים ובערים המעורבות.

בתגובה רשמית, המשטרה יצאה נגד הקצינים שהזהירו בנושא: “צר לנו שבנושא רגיש ומורכב שנדון בדיונים מסווגים בדרג המדיני וטרם התקבלו כל החלטות בעניינו, יש גורמים שמשמיעים עמדות שלא ברור על מה הן מסתמכות ויש בהן כדי לפגוע בתהליך ולהלהיט את הרוחות. נדגיש, משטרת ישראל תציג את עמדותיה הרשמיות בפני הדרג המדיני ולא באמצעות כלי התקשורת ותמשיך לעשות כל שלאל ידה כדי לשמור על האיזון בין חופש הפולחן לבין שלום הציבור וביטחונו”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על הדיווח: “אני מצפה מראש הממשלה להכחיש את הדיווח לפיו בסוגיית הר הבית הוא החליט להיגרר אחרי הקונספציה של בני גנץ לפיה שקט קונים בהתקפלויות ובכניעה לטרור, ועל כוונה להעביר סמכויות המצויות בידי השר לביטחון לאומי לידי קבינט הקונספציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות