הוועדה לבחירת שופטים תדון מחר בהדחת שופט העליון חאלד כבוב

תמונותיו של שופט העליון שימשו לקידום משרדי עורכי הדין של ילדיו - והוא נכח באירועים שארגנו • שלושת חברי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים - לוין, סטרוק וקרויזר - צפויים להעלות בפני הוועדה את הדחתו של כבוב, בעקבות הפרסומים • בוועדה נדרש רוב של שבעה מתוך תשעה להדחה
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 17:27

הוועדה למינוי שופטים תתכנס מחר לדון בנושא שלא תוכנן מראש: אפשרות הדחתו של שופט העליון חאלד כבוב.

לפי דיווח של זאב קם בתוכנית ‘בנימיני וגואטה’ ברשת ב’, המהלך מגיע לאחר הפרסומים  של אבישי גרינצייג מ’כאן חדשות’, על כך שתמונות של השופט כבוב שימשו לקידום משרדי עורכי הדין של ילדיו – וכן בעקבות נוכחות שלו באירועים שארגנו המשרדים של ילדיו, למרות שטען בפני הנציבות שלא נכח באירועים כאלה.

שלושת חברי הקואליציה בוועדה למינוי שופטים – השרים יריב לוין ואורית סטרוק, וח”כ יצחק קרויזר – צפויים להעלות בפני הוועדה את סוגיית הדחתו של כבוב בעקבות הפרסומים.

לפי הדיווח, השלושה צפויים להציע לממלא מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן, וליתר השופטים בוועדה – להיות אלו שייזמו בעצמם את ההצבעה כדי לוודא שהמוסד נקי מכל רבב.

על פי החוק, רק שלושה גורמים יכולים להביא להצבעה בפני הוועדה הדחת שופט: שר המשפטים שמכהן גם כיושב ראש הוועדה, נשיא בית המשפט העליון – והממונה על נציבות התלונות נגד שופטים.

במידה והשופטים יסרבו להעלות בעצמם את בקשת ההדחה, ישקלו חברי הקואליציה לבקש בעצמם את ההצבעה על הדחה, באמצעות שר המשפטים – ואז יעמדו השופטים בפני מצב לא פשוט, כשיצטרכו להחליט איך הם מצביעים על בקשת ההדחה.

כדי להדיח שופט לא מספיק רוב רגיל בוועדה, אלא נדרשת תמיכת שבעה מתוך תשעה חברי הוועדה.

שופט העליון כבוב הסתבך בעקבות הדיווח של גרינצייג, לפיו שימש כפרזנטור עבור משרד עורכי הדין הפרטי של בתו מרים כבוב, בניגוד לכללי האתיקה של השופטים – האוסרים בפירוש לשופט להשתמש במעמדו לצורך קידום עניינם האישי או עניינם של אחרים.

את התלונה נגד כבוב הגישו ארגון לביא וכן התנועה למשילות.

בעקבות הפרסום, שהציג כיצד הבת מרים השתמשה בדיוקן ענק של אביה במדי שופט, כדי לקדם את המוניטין של משרדה הפרטי במשך שנים, הוגשה על כך תלונה לנציב תלונות הציבור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות