הצרות של יצחק רביץ בקרית יערים: יצליח לתפקד בלי רוב במועצה?

ראש מועצת קאריית ירים-טלזסטון אמנם זכה ל-63.9% מקולות המצביעים, אך 36.1% מתושבי העיר בחרו להצביע עם פתק ירוק • אחרי שהסיעה המתחרה, המזוהה עם ש"ס, זכתה ברוב - הוא יתקשה לתפקד
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 15:59

ראש מועצת קריית יערים-טלזסטון יצחק רביץ אמנם ניצח אמש בבחירות שנערכו לראשות המועצה – אבל החיים הקשים שלו מתחילים רק כעת.

ביישוב החרדי, הממוקם בפרוזדור ירושלים, לא התקיימה במערכת בחירות לראשות המועצה, מאחר ואף מועמד לא התייצב לאתגר את  ראש המועצה מטעם דגל התורה.

אולם, לאחר סיום ספירת הקולות התברר כי הוא אמנם זכה ל-63.9% מקולות המצביעים, אך 36.1% מתושבי העיר בחרו להצביע עם פתק ירוק – שמשמעתו הצבעת מחאה.

אבל זה החלק הצדדי בסיפור הגדול: בבחירות למועצת העיר התמודדו שתי רשימות מתחרות – מפלגת ‘יד’ של רביץ, המזוהה עם ‘דגל’, ומפלגת ש”ץ המזוהה עם ש”ס.

במהלך הימים שלפני יום הבוחר התקיים משא ומתן אינטנסיבי, בניהול רבני העיר של שתי המפלגות, כדי להוביל להסכמות בין המפלגות – ולבטל את הבחירות. אלא שהמו”מ התפוצץ ושתי המפלגות הגיעו לבחירות כשהן נלחמות בקרב  ראש בראש.

בתום  ספירת הקולות התברר שיש מנצחת: רשימת ‘שץ’ של ש”ס  קיבלה 51.6% מקולות המצביעים, בעוד רשימת ‘יד’  של ראש המועצה רביץ זכתה ל-48.4% בלבד.

כעת  הרשימה הגדולה יותר עשויה להתנהל כאופוזיציה לעומתית לראש המועצה – והוא יתקשה לתפקד בהיעדר רוב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות