זינוק: עוד 13 אגורות לליטר דלק – שיעלה 7.51 ש”ח בתדלוק עצמי

זינוק שני החודש: מחיר הדלק מתייקר בפעם השלישית ברציפות מאז ששר האוצר בצלאל סמוטריץ חדל לחתום על הצו שמפחית את המס • ההעלאה תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין חמישי לשישי
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 15:32

משרד האנרגיה והתשתיות הודיע היום (ראשון) כי מחירי הדלק צפויים לעלות בחצות בלילה שבין חמישי לשישי ב-13 אגורות לליטר.

לאחר העלייה הצפויה, יעמוד מחיר הדלק על 7.51 שקלים לליטר –  עליה של 13 אגורות יותר מהמחיר הנוכחי. על מילוי דלק בשירות מלא, יידרשו הצרכנים לשלם עוד 22 אגורות לליטר, ללא שינוי מהעדכון הקודם.

זוהי העלייה השנייה במחירי הדלק בפחות מחודש, לאחר שהמחיר עלה גם ב-30 בינואר ועמד על 7.38 שקלים לליטר – 16 אגורות יותר מהעלות לליטר לפני כן.

כזכור, בסוף חודש דצמבר חדל שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לחתום על הצו שהפחית את המס על מחירי הדלק לנהגים, והחזירו לרמתו המלאה. הפחתות המס שמרו את מחירי הדלק ב-2023 על רמה יציבה של 6.81-6.86 שקלים לליטר בחודשים פברואר-אוגוסט ואז על 6.94 שקלים לליטר עד לסוף השנה.

בעקבות הפסקת הסיבסוד, זינק מחיר הדלק בתחילת ינואר ב-28 אגורות לליטר – עלייה של כ-4% לעומת חודש דצמבר.

בסוף ינואר זינקו מחירי הדלק בעוד 16 אגורות בשירות עצמי ועמדו על 7.38 שקלים לליטר, במהלך חודש פברואר.

כעת, כאמור,  הם עולים ב-13 אגורות נוספות.

ממשרד האנרגיה נמסר: “מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסם בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק), התשס”ב-2002. בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות