“אתה לוי”? סיפור מדהים: מדוע גוי תרם 40 אלף דולר לשליח חב”ד

הרב גרשון אבצן, שליח חב"ד מסינסינטי שבמדינת אוהיו, סיפר את הסיפור המדהים הבא, בו היה מעורב ביום שישי האחרון עם שליח שהיה בקשיים כלכליים • מעשה בגוי שרצה לתת 'ביכורים' ללוי - ושליח שאיכשהו בסוף כל חודש תמיד רואה את הנסים
יוסף גרינבוים
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 13:50

הרב גרשון אבצן, שליח חב”ד בסינסינטי שבמדינת אוהיו, סיפר את הסיפור המדהים הבא, אותו חווה ביום שישי האחרון עם שליח שהיה בקשיים כלכליים.

הרב אבצן סיפר:

“אני חייב לשתף אתכם בסיפור מדהים. זה לא סיפור שקרה לאנשים אחרים, זה סיפור שאני בעצמי הייתי מעורב בו. ראשית, אקדים ואומר שאני לא יכול לתת את כל הפרטים ויש לשנות קצת סימנים מזהים, אבל הסיפור הוא 100% אמיתי. אתם ממש יכולים לראות את שתי התמונות שהעליתי יחד עם ההקלטה.

יום ההולדת שלי היה בכ”ח שבט. התקשרתי לידידים, לחברים, למשפחה – והתקשרו אלי. היה ידיד מסוים שהתקשרתי אליו, הוא שליח של הרבי באזור מסוים. ושאלתי אותו ‘איך הולך?’ והוא אומר לי: ברוך ה’, אבל אתה יודע, זה קשה במיוחד וה’ צריך לעזור.

אבל הוא הוסיף דבר מדהים – שאיכשהו בסוף החודש הוא תמיד רואה את הנסים, איך הרבי מוודא שהוא מסוגל לכסות את ההוצאות שלו. הוא פשוט רק לא יודע איך והוא לא יודע מי יהיה השליח להוביל את הנס ואיך זה יעבוד.

קיבלתי השראה לנסות לעזור לו. מצד שני, יכולות העזרה הכלכליות שלי מאוד מוגבלות. שעתיים לאחר מכן, בעת שקיבלתי על עצמי החלטות טובות לרגל היום הולדת, החלטתי  לקחת על עצמי לתת 100 דולר לשבוע לקבוצת שלוחים שמאוד חשובה לי. רוטציה. והשליח הזה היה הראשון. באותו לילה, נכנסתי לאתר שלו ושלחתי לו 100 דולר ואמרתי לו: אני ירצה ה’, כל שבועיים, הוא יוכל לקנות לעצמו קפה ועוגה באדיבות משפחת אבצון מסינסינטי…

שבועיים קדימה, עד יום שישי האחרון. אני מקבל הודעת טקסט משליח שנמצא במרחק נסיעה מהבית שלי, והוא אומר לי: “גרשון, האם זה כך וכך השליח – שעורר בי השראה באמונתו שהרבי תמיד עוזר לו לכסות את הוצאותיו – האם האדם הזה הוא לוי משבט לויים?”

השעה הייתה 13:00 בצהריים, ערב שבת, פרשת תצוה, תשפ”ד. ואני תוהה ביני לבין עצמי, מדוע השליח הזה מודאג אם השליח השני הוא לוי?

אבל הבנתי לעצמי, זה כנראה בגלל שהוא עושה הזמנה באינטרנט עבור משלוח מנות, והוא רוצה לתת לכהן, ללוי ולישראל. אז הוא מוודא שהאדם הזה הוא לוי.

אז אני מגיב: “כן, אני יודע שהאדם הזה הוא לוי”. ואני ממשיך בשגרת היום שלי.

כעבור שעה בערך,  השעה 14:00 בצהריים, ואני מקבל עוד טלפון מהשליח הזה. והוא אומר: “איפה אתה הולך להיות בחצי השעה הקרובה?”

אמרתי: “אני הולך לאסוף את הילדים שלי מבית הספר  בסינסינטי, יום הלימודים מסתיים בשעה 14:30 אחר הצהריים ביום שישי”. והוא אומר: “בסדר, אני חייב לפגוש אותך…”

אני פוגש אותו, ובמכונית שלו יש קופסה קטנה. והוא אומר לי: “אני לא יודע בדיוק מה יש בקופסה הזו”.  אבל היום, במהלך פגישותיו עם אנשים, הוא פוגש אדם לא יהודי, אדם מאמין, והאיש אומר לו שבמשך השנתיים האחרונות הוא חי עם התנ”ך, והוא עשה מעשר, והוא נותן כסף עבור ‘ביכורים’. הוא אמר, שהוא יודע שפעם היה המושג לתת אותו ללויים, אבל הוא יודע שבימים אלה אין לויים. אז, הוא שואל מה לעשות עם המעשר הזה.

והשליח אומר לו: “מה זאת אומרת אין לווים? יש לי הרבה חברים שהם לויים”.

האיש ענה: “אם אתה מכיר מישהו שהוא לוי, תתקשר אליו. ואני רוצה לאשר שהוא לוי. ובבקשה תוודא שהוא יקבל את הקופסה הזו”.

כעת, השליח שפגשתי אומר לי: “גרשון, אתה יכול לטפל בזה כי אני מאוד עסוק”.

עניתי: “בטח…” התקשרתי לשליח הלוי – זה שעורר בי את ההשראה –  ואני אומר לו: “תקשיב, זה כנראה כמה דולרים, כמה מטבעות ישנים, או מי יודע מה יש בקופסה הזו. אני אביא את זה הביתה, וכל מה שיש בפנים, אני אודיע לך”.

אני חוזר הביתה עם הבן שלי, ואנחנו מתחילים לפתוח את הקופסה –  ומהקופסה הקטנה הזו יוצאות חבילות של מזומנים. ועל השולחן שלי בתמונה, אתה יכול לראות למעלה מ-40,000 דולר במזומן.

התקשרתי לשליח – והוא כמעט התעלף. זה, בעצם, הולך לכסות חוב מאוד מאוד חשוב עד סוף החודש – בדיוק כפי שהוא אמר לי בטלפון.

הבאתי לו את הכסף,  וזכיתי לראות בעיניים את החיבוק האדיר הזה מהרבי. לראות ולהיות מעורב עם נס.

ואני רוצה שכל מי ששומע על  זה יידע –  אתה צריך לדעת שאם אתה עובד קשה, אתה חורש, אתה עושה את הדבר הנכון, הדברים הנכונים יקרו. יכול להיות שזה לא בא ישירות מהעבודה שאתה עושה. ייתכן שלא תראה את הקשר, אבל ‘יש בעל בית לבירה זו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות