מדגם ‘דיירקט פולס’ מול תוצאות האמת: האם דייק או פיספס?

מדגם הבחירות של ערוץ 14 ו'דיירקט פולס' זכה להצלחה, לאחר שהצליח לחזות תוצאות באופן מדויק • המדגם בוצע בקרב כ-40 רשויות ומועצות מקומיות, וחזה, בין היתר, את מהפכי הענק בערד, חולון ואלעד. האם היו גם החמצות? • פילבר: "עבדנו על הפרויקט קרוב לחצי שנה מתחת לרדאר"
חרדים 10
י"ט אדר א' התשפ"ד / 28.02.2024 12:59

ערוץ 14 ומכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ חוגגים היום (רביעי) הישג מרשים במיוחד – עם התבהרות תוצאות האמת וההבנה כי נרשמה הצלחה של למעלה מ-90% למדגם הבחירות המקומיות הראשון מסוגו, שבוצע אמש בקרב כ-40 רשויות ומועצות מקומיות.

לפי ערוץ 14, המדגם זכה להצלחה יוצאת דופן לאחר שהצליח לחזות כמה תוצאות באופן מדויק ולטעות רק ב-4 מהן.

המדגם שודר במשדר הבחירות המקומיות המקיף והגדול ביותר שנעשה אי פעם בישראל, בהגשת מגי טביב. הוא בדק מה תהיינה התוצאות ב-38 ערים ברחבי הארץ – בהן ירושלים, תל אביב, ערי המרכז והשפלה, חיפה, הערים החרדיות שבהן התנהל מאבק פוליטי סוער ויישובי הדרום והצפון.

לפי ערוץ 14, המדגם חזה את ניצחונם של ראשי הערים בירושלים, תל אביב, אשדוד, בת ים, בני ברק, רמת גן, טבריה, נתניה, לוד, אשקלון, כרמיאל, מעלה אדומים, פתח תקווה, עפולה ורעננה, את המהפכים הגדולים בערד, חולון ואלעד – ואת המאבק הצמוד בחיפה ובערים אחרות נוספות.

בערוץ 14 מציינים כי באילת, אשקלון, אשדוד, ושאר ערי הדרום מלבד קריית גת – המדגם צפה את התוצאות בהפרשים קטנים בלבד. כך למשל, תומר גלאם, ראש העיר שנבחר באשקלון זכה ל-58.2 אחוז מקולות הבוחרים, כשהמדגם הראה על 55% – הפרש של 3.2 אחוזים.

בבאר שבע ההפרש היה קטן במיוחד ועמד על -0.4 אחוזים כשרוביק דנילוביץ’ זכה ברוב מוחץ ל-96.6 אחוזים מקולות הבוחרים. גם באילת ההפרש היה 0.5 אחוזים בלבד.

מנגד, בקריית גת, המדגם הראה על ניצחון אולם התוצאות הכריזו על סיבוב שני לאחר שיוויון באחוזי הקולות שעמדו על 33.8% מסך קולות הבוחרים, בין אבירם דהרי לכפיר סויסה.

מקרה דומה קרה ברמלה ונס ציונה, כאשר המדגם הראה על ניצחון בעוד שהתוצאות הכריזו על סיבוב שני. כמו כן, על פי המדגם בהרצליה היה נראה שמשה פדלון ינצח עם רוב של 57 אחוזים מקולות הבוחרים. אולם, תוצאות האמת הראו על מהפך, המתמודד יריב פישר זכה ל-50.3 אחוזים.

מי שניצח על המדגם  לאורך כל החודשים האחרונים היה שלמה פילבר, בעלי חברת הסקרים ‘דיירקט פולס’ שערכה את המדגם המורכב. לפי ערוץ 14, פילבר “שמר בסוד על המתרחש על מנת שלא לפגוע בתוצאות המדגם ולא לחשוף אותו לציבור כדי לשמור על אפקט ההפתעה ולהבטיח את ההצלחה”.

פילבר סיפר: “עבדנו על הפרויקט קרוב לחצי שנה מתחת לרדאר כשברקע אתגר לוגיסטי טכנולוגי ובעיקר מקצועי”. הוא הדגיש, כי מדובר בפרויקט חדשני ומורכב שנערך לראשונה בתולדות הטלוויזיה הישראלית, והודה לערוץ 14 על שיתוף הפעולה שאפשר את קיום המדגם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות