גלנט: איראן מנסה להפוך הרמדאן לחלק השני של 7 באוקטובר

שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בפיקוד המרכז וקרא להרגעת השיח סביב חודש הרמדאן: "מודע לרעש שמסתובב מסביב מכל הכיוונים, זו מדינה דמוקרטית. בתקופת מלחמה, כל אחד אומר מה שהוא רוצה – כולל אנשים שאמורים להיות אחראים, אבל הם לא אחראיים"
אריה ריבקינד
י"ח אדר א' התשפ"ד / 27.02.2024 18:49

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב מיוחדת לקראת חודש הרמדאן בפיקוד המרכז, שם הזהיר כי “אנחנו מזהים עיסוק גובר של איראן, חיזבאללה וחמאס להפוך את חודש רמדאן לשלב השני של שבעה באוקטובר ולהצית את השטח – אסור לנו לתת לחמאס את מה שלא הצליח להשיג מתחילת המלחמה ולחבר את גזרות הלחימה”.

כזה עוד לא היה: התוכנית של שמואל גרינברג בבית שמש נחשפת

שר הביטחון אמר למפקדים:

“היעד המרכזי של חמאס זה לקחת את הרמדאן, בדגש על הר הבית וירושלים ולהפוך אותו לשלב השני של התוכנית שלהם שהחלה ב- 7 באוקטובר – זה היעד המרכזי של חמאס, זה מפומפם על ידי איראן וחיזבאללה.

“לנו אסור לתת להם את הדבר הזה, והמשמעות היא להרגיע את השטח בכל דבר שניתן. בהיבט הזה, הפעולה צריכה להיות מחולקת לשני חלקים פשוטים – אתם מכירים אותם היטב והם יוצרים את הדיפרנציאציה, מי שמחבל או חשוד, או בדרך ל, צריך להגיע איתו למגע ולעצור אותו או לחסל אותו, אין פה חוכמות. הדבר השני – איפה שניתן לתת ולשחרר, מדוע? כי אנחנו לא רוצים שהלחץ הזה יהפוך להיות מאירועי בודדים, עד כמה שהם מסוכנים – לאירוע אחר.

״אני מודע לרעש שמסתובב מסביב מכל הכיוונים, זו מדינה דמוקרטית, עולם רשתי, דיגיטלי, בתקופת מלחמה, כל אחד אומר מה שהוא רוצה – כולל אנשים שאמורים להיות אחראים, אבל הם לא אחראים. התוצאה של העניין זה פוטנציאל היסחפות שיכול להגיע בזמן קצר, והמשמעות היא שמבחינתנו זה נעצר בש”ג, כל הרעשים האלה – עושים מה שצריך, מול מי שצריך, עושים מה שצריך ופועלים.

״המערערים בשטח גדולים והתוצאה עלולה להיות בעייתית. תוסיפו על זה את הפעולה המוצלחת שלכם לאורך חודשים לחיסול מחבלים והמשמעות היא הגברת הלחצים.

״לכן, אנחנו צריכים לדעת לנהל את העניין הזה כמו שצריך. לתת כבוד לאנשים איפה שצריך, לא ליצור לחצים במקומות מיותרים, ומצד שני, אם הדבר הזה הופך למשהו אחר אז לדעת לפעול. בתקופה הזאת – צריך להיות מצד אחד נחושים מאוד על טרור, אבל זהירים בדברים אחרים. בעניין הזה צריך לדעת איך לסדר את הדברים ואיך לנהוג וכל דבר שאפשר לעשות מבעוד מועד – יפה שעה אחת קודם. מה שאפשר לפתור בהיערכות – צריך לפתור בהיערכות, מה שנקרא כשאתה צריך סיוע תזמין אותו אחרת תצטרך חילוץ״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות