ביידן על ממשלת נתניהו: בן גביר ימשיך? ישראל תאבד את התמיכה

בריאיון בערוץ NBC ביקר ביידן את ממשלת ישראל - והשר איתמר בן גביר • הנשיא התוודה כי הוא ציוני וסיפר על עסקת החטופים שעל הפרק • "קיבלתי ביקורת על כך שאמרתי שלא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני"
חרדים 10
י"ח אדר א' התשפ"ד / 27.02.2024 17:48

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן התראיין היום (שלישי) בתוכניתו של הקומיקאי סת’ מאיירס בערוץ NBC והזהיר כי אם ישראל תמשיך בדרכה הנוכחית – עם הממשלה הנוכחית, היא עלולה לאבד את תמיכת העולם.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

“לישראל הייתה תמיכה נרחבת ביותר מצד רוב מוחלט של המדינות. אם היא תמשיך כך, עם הממשלה הקיצונית  כל כך שלה, בן גביר ואחרים, הם יאבדו תמיכה מכל רחבי העולם וזה לא האינטרס שלהם”, אמר הנשיא.

ביידן אמר בריאיון, כי הוא מקווה שהפסקת אש זמנית תעניק גם הזדמנות לקדם את פתרון שתי המדינות. “זה נותן לנו זמן להתחיל לזוז לכיוון שהרבה מדינות ערביות מוכנות לנוע בו – למשל סעודיה מוכנה להכיר בישראל. ירדן, מצרים, יש 6 מדינות אחרות. עבדתי עם קטאר. השורה התחתונה היא שהדרך היחידה שבה ישראל תשרוד בסופו של דבר – ואני קיבלתי ביקורת על כך שאמרתי שלא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני.

“אני ציוני – אבל הנה העניין: הם גם צריכים לנצל את ההזמנות לשלום וביטחון לישראלים וגם לפלסטינים, שחמאס מנצל אותם”.

על החטופים אמר: “יש לשחרר את החטופים הישראלים – הרמדאן מתקרב והייתה הסכמה עם ישראל שלא לפעול בעת הזו, כדי לאפשר לנו זמן לשחרר מעזה את כל החטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות