“קצה הקרחון”: 6 חסידי גור נעצרו בחשד לשוחד בחירות בבית שמש

הפעילים נעצרו או עוכבו לחקירה בחשד שהציעו תשלום של 100 עד 500 ש"ח למי שימסור להם תעודת זהות או יתחייב להצביע לאגו"י ולמועמד משה אבוטבול לראשות העיר • עו"ד שלמה אייזנשטיין: "לא כל המקרים טופלו, ממשיכים לקבל מידע על זיופים ומתן שוחד"
חיים טוויל
י"ח אדר א' התשפ"ד / 27.02.2024 15:30

פרשת שוחד הבחירות: במסגרת החקירה המתנהלת מאז אמש ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בחשד לקבלת דבר במרמה ושוחד בחירות בעיר בית שמש – המשטרה קיימה מעצרים נוספים. זאת, לאחר שאמש נעצר חשוד, תושב בית שמש  בשנות ה-20 לחייו.

דבר ראשון בקלפי: מה תעשו אם תהיה אזעקה כשאתם בוחרים?

היום (שלישי) עצרו בלשי מ”ר ירושלים, עצרו חשוד נוסף תושב בית שמש בשנות ה-20 לחייו, בחשד לשוחד בחירות בעיר בית שמש.

מחקירת המקרה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים עלה, כי החשוד,  פעיל מטעם מפלגה המתמודדת בבחירות לראשות העיר בית שמש, פעל לגייס קולות של בוחרים שבחרו שלא להצביע, זאת תמורת תשלום כספי בעבור קולם.

בעקבות החשד כי התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בעיר בית שמש, בלשי ימ”ר ירושלים, עצרו את החשוד לחקירה.

כמו כן, בשעות האחרונות עיכבו בלשי ימ״ר ירושלים בבית שמש מספר חשודים נוספים, ומידת מעורבותם בפרשה עודנה נבדקת במשטרה.

לפי דיווח של ענבר טויזר בחדשות 12, עד כה נעצרו ועוכבו בפרשה 6 פעילים הנמנים על חסידות גור, בחשד שהציעו תשלום של 100 עד 500 שקל למי שימסור לידיהם תעודת זהות או יתחייב להצביע לרשימת אגודת ישראל ולמועמד משה אבוטבול לראשות העיר.

עו”ד שלמה אייזנשטיין, המייצג את סיעת כח בבית שמש, אמר לחדשות 12:  “לא כל המקרים טופלו, ממשיכים לקבל מידע על זיופים ומתן שוחד בחירות בבית שמש. ההיקף מטריד. כל מי שנתקל בהצעה כזו שיפנה לתחנת משטרה להגיש תלונה”.

לגל”צ הוא אמר:  “יש לנו מידע על זיופים וקניית קולות בכסף במספרים מהותיים ובהתארגנות מכוונת לטובת הצבעה עבור משה אבוטבול ולג’. התיעודים הועברו למשטרה. נכון לעכשיו עצורים כחמישה חשודים שלקחו חלק בהתארגנות הזו”.

לפי המשטרה, החקירה החלה בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשוד בשנות ה-20 לחייו, תושב בית שמש, שהציע שוחד לבוחרים על מנת שיצביעו בעד משה אבוטבול ולמפלגת אגודת ישראל  בעיר בית שמש.

בהקלטת שיחה שפורסמה בחדשות 12 נשמע העצור הראשון בפרשה מציע “400 שקלים לזוג” שיצביע למועמד לראשות העירייה משה אבוטבול ולאגודת ישראל.

בחקירה עלה כי ברשתות החברתיות פורסמו פרטיו של החשוד, המזוהה עם חסידות גור, כמי שמציע 200 שקלים עבור הצבעה בעד אבוטבול, ו-100 שקלים תמורת תעודת זהות של בוחר שבאמצעותה התכוון לשלוח אדם אחר להצביע.

בכך לפי החשד התכוון לזייף ולהפריע למהלך התקין של הבחירות בבית שמש.

בשיחה שהוקלטה בין אברך כולל לעסקן מבית שמש נשמע העסקן מציע את הסכומים הללו. מהשיחה עולה כי ההונאה מתאפשרת בין השאר הודות לעובדה שתושבי בית שמש המשתייכים לקהילת הקנאים אינם מצביעים בבחירות באופן מסורתי.

“אני משלם 400 לכל זוג שמצביע ג’ ואבוטבול”, אמר העסקן בשיחה שהוקלטה. “אם יש לך עוד חבר שגם רוצה אז תקבל עוד 200 שקל”.

“יש לי חבר שגר ברמת בית שמש ב’ ומפחד שיראו אותו מצביע”, נשמע האברך בשיחה, “אני יכול להביא לך תעודת זהות ומישהו מטעמכם יצביע?”.

העסקן מנסה לשכנע אותו להצביע בעצמו, אבל לבסוף מתרצה ואומר שהוא ישלם 100 שקלים עבור הפעולה הזאת.

החוקרים הצליחו להתחקות אחר החשוד, עצרו אותו אמש והוא הועבר לחקירה. היום החשוד הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט  – ומעצרו הוארך עד יום חמישי,

על פי המשטרה, החשוד הוא “קצה הקרחון” וצפויים מעצרים נוספים. כאמור, מאז נעצרו ועוכבו עוד 5 פעילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות